Retour sturen

Verkeerd besteld, niet tevreden of zijn de producten beschadigd tijdens transport? Kan gebeuren.
Stuur de producten terug en wij regelen de rest. 

Bedenktijd

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, heb je altijd 30 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je de bestelling hebt ontvangen. Binnen deze 30 dagen kan je een bestelling terugsturen en ontvang je je geld retour. In ruil voor deze service verwachten we natuurlijk wel dat je zuinig bent op het product en de verpakking gedurende deze 30 dagen. Bij onnodige beschadiging aan de producten en/of verpakkingen zijn we dan ook genoodzaakt om kosten in mindering te brengen op het retour te storten bedrag. Dit geldt natuurlijk niet, wanneer het onmogelijk was de verpakking intact te houden bij het uitpakken of het testen van het product. 

Producten van externe leveranciers

Wanneer je een product bestelt dat wordt geleverd door een externe leverancier graag contact opnemen met onze klantenservice 020-6823707. Deze producten worden verzonden vanuit een extern magazijn en zijn geen voorraad artikelen. 

We moeten met de betreffende leverancier afstemmen waar de retour naar toe moet.

 

Retourformulier
Wil je de bestelling annuleren binnen de bedenktijd van 30 dagen, dan kan je de bestelling terugsturen naar Eco-Logisch. Om van een aankoop af te zien, vragen wij u om ons retourformulier te gebruiken. Dit zorgt voor een snelle verwerking van de retourzending.

Klik hier om het retour-formulier te downloaden 

Wil je dit retourformulier liever niet invullen, dan kan je hier ook het Europese formulier voor herroeping downloaden en invullen.  

Retouradres: 

Eco-Logisch
Isarweg 10

1043 AK Amsterdam

Antwoordnummer*

ECO-LOGISCH
Antwoordnummer 45568
1040 WD Amsterdam

* In het geval van een annulering zijn de kosten voor het retour zenden van het pakket voor de klant. Wanneer je gebruik maakt van het antwoordnummer, wordt er € 7,50 aan kosten in rekening gebracht. Voordeel van het antwoordnummer, dan hoeft je niet te betalen bij het afgeven van het pakket. De eventuele kosten (€ 7,50), worden dan verrekend met het terug te storten bedrag.

De kosten voor het retour zijn ook voor rekening van de consument, als hij op eigen initiatief of op een andere manier zijn producten retour wil sturen.

Afgeven retour zendingen

Voor de dichtstbijzijnde PostNL-locaties, zie de locatiewijzer: Locatiewijzer PostNL
Natuurlijk kan je ook langskomen in onze winkel in Amsterdam. Vergeet niet je aankoopbewijs!
 
Terugbetaling
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzenden betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. 


Retouren buiten de zichttermijn

Wil je een product terugsturen dat je al langer dan 30 dagen in je huis hebt?  Bel ons dan eerst even: (020-6823707). We kunnen dan samen bepalen wat de beste oplossing is. 
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken”


Annuleren van een nog niet verzonden bestelling
Wanneer je een bestelling wenst te annuleren die nog niet is geleverd, kan dit door de annulering door te geven per e-mail: info@eco-logisch.nl of telefonisch op 020-6823707. Vermeld duidelijk het ordernummer van de bestelling. Het bedrag wordt per ommegaande teruggestort op je rekening.
 
Retour sturen als zakelijke klant
Bestel je bij ons als zakelijke klant, dan is er geen sprake van een recht op retour. Het retour nemen van artikelen is dan in sommige gevallen mogelijk, na overleg. Het terugnemen van artikelen die speciaal besteld zijn, kunnen nooit retour.