Kurk - ondervloer - rol 2mm

Merk: Qualy Cork

€ 102,49 per rol incl. btw
€ 3,42 per m2

Afmetingen per stuk lxbxh:
3000cm x100cm x2mm
Totaal per rol:
30 m2
Aantal
Maak een keuze
De bezorgkosten voor deze producten zijn € 30
Gratis verzonden vanaf € 500,-

Levertijd: 3 werkdagen
Kies zelf je bezorgdatum

Portugal
Land van herkomst: Portugal

Bekijk hier meer producten van het merk Qualy CorkQualy Cork logo
Artikelnummer : 2700000018767

Een kurkvloer kan geplaatst worden op een extra thermisch of akoestisch isolerende ondervloer in kurk.

Kurk is een natuurproduct dat bestaat uit veerkrachtige cellen waarvan er duizenden in een kubieke centimeter zitten. De kurkschors wordt om de 9 jaar geoogst zonder de kurkeik enige schade toe te brengen.

Kurk biedt de eindgebruiker tal van voordelen:

  • Kurk is warmte-isolerend en voelt bijgevolg steeds aangenaam aan.
  • Kurk is anti-statisch wat het zeer makkelijk maakt in onderhoud.
  • Kurk werkt klankverbeterend, het absorbeert de heersende geluiden.
  • Kurk is geschikt voor badkamers en saunaruimtes.
  • Kurk is veerkrachtig en spaart de gewrichten
  • Kurk is een natuurvriendelijk product, het is niet milieuverslindend.
  • Kurk is onderhoudsvriendelijk en eenvoudig te vernieuwen.

 

Product informatie

kurk-agglo-ondervloer.pdf

Kurk op rol 'Agglo ondervloer' heeft een hoog persingsgewicht en kan aangewend worden onder zowel harde als zachte bevloeringen.

  • Ongebrande kurkkorrels : 90 %
  • Bindmiddel op basis van polyurethaan : 10 %
     

Extra info




Andere uitvoeringen

Kurk - ondervloer - rol 3mm
5,50 per m2

Qualy Cork

Deze zwevende kurkvloeren zijn de meest akoestisch dempende vloeren in hun soort. Ze voelen comfortabel en zacht aan waardoor de vloer steeds aangenaam aanvoelt en de gewrichten spaart. Door de handige klikverbinding zijn deze vloeren eenvoudig en erg snel geplaatst.

Qualy Cork
Vraag hier een offerte aan voor grote aantallen of voor een speciaal project:

Bedrijfsnaam*: Naam*: E-mail adres*: Telefoonnummer: Gewenste hoeveelheid: Indicatie leverdatum: Bericht:

Vloerenleggers

Totaal 4 vakmannen en -vrouwen



Pagina 1 van 1
Al Decor
Al Decor is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het leggen van parketvloeren, met name in bamboeparket in al zijn variëteiten. Door de diversiteit en hoogstaande kwaliteit en het feit dat het e.. Bekijk profiel pagina

Flierveld 67
2151 LE Nieuw Vennep
0252531903
JustIN Parketvloeren
JustIN Parketvloeren, een jong en ervaren bedrijf met een vakkundige, gediplomeerde parketlegger. Wij zijn gespecialiseerd in het werken met bamboe, hier hebben wij jaren ervaring in, in al .. Bekijk profiel pagina

Gaffelstraat 42
1445 HS Purmerend
0299-406748
LEKA Parket
LEKA Parket is specialist in het leggen van houten vloeren (tevens traditionele vloeren), schuren, renoveren en onderhoud van diverse houten vloeren. Met jarenlange ervaring in vloermontage kan LEKA P.. Bekijk profiel pagina

Pijlspits 5
6034 PD Nederweert Eind
Van t Pad Woning- en Projectstoffering
Ruim 8 jaar is van ’t Pad Woning- en Projectstoffering al gevestigd in IJsselstein.  Wij werken voor particulieren en bedrijven. Onze vloeren liggen onder andere in hotels, scholen, kantoo.. Bekijk profiel pagina

Ringoven 38
3402 SC IJsselstein
030 751 96 04

Beoordelingen van klanten, reacties, vragen en antwoorden

Reactie


Dat is voor ons een niet te beantwoorden vraag, we kennen de kurk en de gebruikte lijm niet (we bestonden nog niet ) maar als het er nog goed opzit lekker laten zitten.

Rob Bos 26-7-2019 12:24:56
Goed


In het huis dat we hebben gekocht zit een ondervloer van kurk op de slaapkamers. Ligt er 20 jaar in. Is deze technisch dan nog in voldoende staat? Hoe lang gaat zo’n kurken ondervloer mee?

Eelke 25-7-2019 19:14:50
Reactie


Schieten met spijkers in de underlayment is inderdaad de oplossing.

rob bos 20-5-2019 13:22:39
Algemene vraag


Goedemorgen, Wij willen een massief eiken vloer leggen op een kurken ondervloer (en daaronder ligt underlayment) - ik lees hier dat je niet kunt gaan lijmen met kurk (behalve planken onderling), maar is het wel mogelijk om de planken te tacken met spijkers in vloer, zonder lijm? Met dank en groet, M. Visser

M Visser 20-5-2019 08:20:54
Reactie


Nee niet echt, je zou hem moeten plakken op de bodem en dan heel goed moeten lakken.

Rob Bos 6-4-2016 17:12:50
Geen mening


Is deze vloer vochtbestendig? Wij zijn op zoek naar een dunne, dempende vloer voor in een camper.

Camper 6-4-2016 14:30:02
Reactie


Lijkt me helemaal goed , maar over de hoeveelheid DB reductie doet eigenlijk niemand uitspraak helaas en wij kunnen dat zelf niet meten.

Rob Bos 23-11-2015 12:33:45
Algemene vraag


Ik heb een betonnen vloer en ga daar een zwevende vloer van klikkurk op leggen. Is dit dan geschikt als ondervloer? En hoeveel dB dempt deze ondervloer naar onderburen? Bij voorbaat dank voor de reactie!

Narda 22-11-2015 15:04:54
Reactie


Kurk is een prachtig product maar helaas gaat voor warmte isolatie het gezegd, hoe dikker hoe beter, op. Dus de dunne kurk helpt een beetje maar waarschijnlijk niet genoeg om de kou uit de vloer te weren.

Rob Bos 19-11-2013 08:33:44
Heel Goed


Ik woon in een huur huis uit 1968 waar een betonnen vloer in licht van 10 cm. ik heb niet de ruimte om die echt goed te laten isoleren. De gangbare ondervloeren op de rol hebben niet veel isolerende capaciteit, Nu vraag ik mij af of kurk een goed alternatief is. Dat is tenslotte een natuurproduct.

Betsie Appeldoorn 18-11-2013 17:30:00
Reactie


Ja, daar is het zeer geschikt voor.

Jeroen 4-3-2013 08:14:39
Heel Goed


Goedemorgen, Kan deze kurk dienen als ondervloer voor een zwevend gelegde klikvloer met kurk aan de onderkant

Ernest Titulaer 2-3-2013 12:40:35
Reactie


Ja inderdaad, vlas of hennep zijn inderdaad goede alternatieven. Voor een specifieker en uitgebreider antwoord kun je ons het best even bellen op 020-6823707.

Jeroen 7-11-2012 10:23:23
Reactie


Er is soundfelt van isolvlas groet rob

Rob Bos 7-11-2012 09:53:59
Heel Goed


Is er een alternatief? Bv Hennep plus of iets anders? Alle verbetering is welkom.

Harriet 7-11-2012 09:27:23
Heel Goed


Hallo Harriet, 2 lagen kurk van 2mm is helaas geen goede thermische isolatie op een enkelsteens muur. Het doet natuurlijk wel iets maar ik durf dat geen goede isolatie te noemen. Om een enkelsteens muur goed te isoleren moet je toch gauw aan een isolatiedikte van ca. 4cm denken.

Jeroen 7-11-2012 09:03:37
Heel Goed


Wij hebben een oud huis met enkelstrengs muren. Heeft het zin om een dubbele laag 2 mm kurk aan te brengen voor een echt goede isolatie? Er is geen plaats voor voorzetwanden.

Harriet van der Putt 6-11-2012 22:26:36
Reactie


Nee helaas de ondervloer is niet geschikt voor plaklaminaat vr.gr. rob

eco-logisch 3-1-2012 08:18:06
Heel Goed


Hallo, Is deze kurk ondervloer ook te gebruiken voor een PVC 'plakvloer' (Handyfloor) en kan de kurk ondervloer tegen vloerverwarming? Deze zit namelijk al in de woning. Hoor het graag.

Thomas 2-1-2012 22:35:27
Reactie


Dat lijkt me geen goed idee. Door de werking van het hout scheurt de kurk. Verlijmen op de ondergrond is ook bijna niet te doen. Als je de kurk wil gebruiken moet je hem los leggen en de vloer onderling verlijmen en zwevend leggen. Groet Rob

eco-logisch 21-12-2011 09:03:59
Heel Goed


Beste, Ik ben van plan mijn 14 mm dikke eikenhouten (10% vocht gemeten) vloerdelen met mes en groef te verlijmen op eventueel deze kurk mede omdat ik geluid wil reduceren naar de buren en geen ruimte van bijvoorbeeld een 1cm (prof. geluidsisolatie) heb doordat de vloer aansluit op een tegel vlak. is het raadzaam de kurk ook te verlijmen eventueel op een voorgestreken laag op de cementvloer, zou ik liever wel doen i.v.m. eventueel kromtrekken van de planken. helaas nog geen vochtigheid van de cementvloer gemeten maar ik ga er vanuit dat deze droog is. wat denkt u ervan? bedankt zover!

Jeroen 19-12-2011 16:36:28
Reactie


Ja daar is hij goed voor te gebruiken. Groet Rob

Eco-logisch 19-12-2011 08:25:02
Reactie


Ja daar is hij goed voor te gebruiken groet rob

Eco-logisch 19-12-2011 08:24:07
Algemene vraag


Is deze ondervloer ook te leggen onder tapijt? Alvast bedankt!

Maike 17-12-2011 11:44:52
Reactie


Als de cementvloer droog is en blijft, is de Agglo kurk op rol zeer geschikt als ondervloer. Als de cementvloer echter vochtig blijft is het raadzaam om eerst een dampdicht folie op de cementvloer te leggen, vervolgens de ondervloer en dan het grenen parket.

Jeroen 30-9-2011 08:48:22
Heel Goed


Is deze ondervloer geschikt als ondervloer voor vol grenen parket? Er ligt al een vloer van cement (zit wat vocht in kruipruimte eronder.) Bedankt,

martijn 29-9-2011 21:15:44
Reactie


Nee, dit is een ondervloer die bijvoorbeeld onder een bamboevloer gelegd wordt. Hij wordt helemaal los gelegd.

Jeroen 15-11-2010 17:34:01
Algemene vraag


De product-info geeft erg weinig informatie. Is dit product vergelijkbaar met tapijten vloerbedekking? Wat zijn de eisen aan de vloer? Moet het (helemaal) gelijmd worden of is vlak leggen en aan de randen vastmaken voldoende? Hoe moet het afgewerkt worden?

Noort 15-11-2010 17:19:42
Reactie


Het is er op zich prima geschikt voor, maar het vlakt alleen lichte oneffenheden uit.

Jeroen 30-7-2010 10:00:42
Algemene vraag


is dit ook geschikt voor onder een houten vloer op een houten ondervloer? en vlakt het dan ook oneffenheden uit? groet

eva 30-7-2010 00:07:00
Reactie


Hartelijk dank voor uw reactie!

Lali 22-2-2010 09:04:25
Reactie


De kurk op de rol is echt bedoelt als geluiddempende ondervloer en te dun voor gebruik als vloer en helemaal als trap(intensief gebruik). Wij verkopen alleen kurk als ondervloer of klikparket van kurk. Een massieve kruk hebben wij voorlopig niet in het assortiment. De betere vloerenwinkel zou ik proberen. Succes! groet Bart

Eco-Logisch 22-2-2010 08:58:43
Algemene vraag


Hallo, ik ben op zoek naar kurk voor de trap. Waar kan ik dit kopen of moet ik dan de kurk op rol hebben?

Lali 21-2-2010 11:46:04
Reactie


Excuses voor deze late reactie. Het is hier erg druk geweest ivm met het onverwachte succes onze kerstbomen actie. Wat is precies zwevend vinyl? Is dit een soort zeil was los in de ruimte ligt? Als dat het geval is kun je de kurk ondervloer zeker gebruiken. Om verschuiving te voorkomen t.o.v. de en het vinyl is het wel aan te raden om dubbelzijdig tape te gebruiken. Als je 100% zeker wilt weten dat het goed vast ligt kun je het vinyl het beste verlijmen aan het kurk.

Bart de Vries 30-12-2009 10:57:09
Algemene vraag


Wij hebben een vinylvloer laten leggen in de slaapkamers op een betonnen ondergrond. Nu vinden we deze net iets te hard aanvoelen en vroeg ik me af of een ondervloer van kurk geschikt zou zijn onder zwevend vinyl. Dient dit te allen tijde verlijmd te worden? Alvast bedankt voor uw antwoord, prachtige website trouwens!

Jody Keasberry 10-12-2009 23:49:50

Kurk - ondervloer - rol 2mm

Stel hieronder een vraag over dit product of geef je mening! Zo help je meteen iedereen die op zoek is naar een goed duurzaam alternatief.

Maak een keuze*:
Naam*: E-mail adres*: Reactie*: