Vacature Medewerker Binnendienst


Vacature: Medewerker Binnendienst Duurzame Bouwmaterialen

Wil jij alles weten van bouwmaterialen van isolatie tot verf, en ben je op zoek naar een kans om de bouwwereld duurzamer te maken? Kom dan werken bij de leukste duurzame online bouwmarkt van Nederland!


Functiebeschrijving
Als medewerker binnendienst voor onze bouwafdeling maak je offertes op maat en help je op dagelijkse basis aannemers, schilders, klusbedrijven of timmermannen de juiste producten te kiezen. Je verzamelt vragen en verkoopgegevens en houdt de laatste ontwikkelingen op de markt in de gaten zodat we een up-to-date assortiment kunnen realiseren. Je zal hierbij veel samenwerken met de projectmanagers, inkoopmanager en andere collega’s.

We zijn een groeiend bedrijf, en je krijgt als binnendienstmedewerker duurzame bouwmaterialen dan ook de kans om deze functie (deels) zelf vorm te geven. We zijn op zoek naar iemand die graag meedenkt en energie krijgt van een zelfstandige rol. Commercieel ben je goed onderlegd en sta je stevig in je schoenen. Je hebt een groot empathisch vermogen en beschikt over goede communicatieve vaardigheden.


Over Eco-Logisch
Met een gezellige groep van 20 vaste collega’s en 70 flexibele collega’s werken we elke dag aan één doel: duurzame producten voor in en om het huis normaal maken voor iedereen. Bij ‘Eco’, zoals we het zelf graag noemen, houden we wel van een uitdaging en maken we dus graag een verschil. Daarom hebben we niet één, maar vijf duurzame webshops die we allemaal tegelijk draaiende houden.

Bij Eco-Logisch verkopen we alles van babyspenen tot bouwmaterialen aan consumenten, en bij Eco-Groothandel aan meer dan 200 winkeliers en zakelijke klanten. Bij Eco-Bouwers bieden we biobased en duurzame bouwmaterialen aan aannemers, en bij Energiebespaarshop verkopen we energiebesparende producten aan consumenten en zakelijke klanten. Met LLESS willen we de wereld van zero-waste producten gaan veroveren.


Jouw werkzaamheden:
· Offertes maken voor aanvragen van bouwmaterialen door consumenten en zakelijke klanten;
· Aanspreekpunt van onze zakelijke klanten en consumenten op het gebied van bouw;
· Meedenken met de bouw van onze nieuwe showroom;
· Klanten ontvangen en adviseren in de nieuwe showroom;
· Up-to-date houden van prijzen op de website;
· Beheren en uitbreiden van het assortiment;
· Analyseren van klantvragen om onze service te verbeteren;
· Je woont in de omgeving van Amsterdam


Gevraagde vaardigheden
· Praktische en/of professionele kennis van bouw- of installatiematerialen;
· Kennis van transport en logistiek;
· Werkervaring als bijvoorbeeld commercieel medewerker binnendienst of sales medewerker.
· MBO/HBO werk- en denkniveau;
· Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift;
· Affiniteit met duurzaamheid en altijd op zoek naar nieuwe ontwikkelingen;
· Luisteren, meedenken en oplossen zijn als een tweede natuur.


Wat bieden wij…
- Een fijne en groene werkplek op loopafstand van Station Sloterdijk
- Een gezellig team waar iedereen zich op zijn/haar gemak kan voelen
- Een platte organisatie waar creativiteit en ideeën gewaardeerd worden
- Mogelijkheden om door te groeien in je functie
- Elke dag een uitgebreide lunch op kantoor
- Een semi-professionele pingpongcompetitie
- Regelmatig gezellige borrels of activiteiten
- Een pensioenregeling
- Een reiskostenvergoeding
- 32-40 uur per week
- Personeelskorting op ons gehele assortiment
- Startdatum in overleg, liefst zo snel mogelijk
- Uitzicht op een vast dienstverband


Zie jij het wel zitten om samen met ons te werken aan een duurzame toekomst? Stuur dan je CV en motivatie naar raquelle@eco-groothandel.nl.