Klok voor Maanfase en getij

Merk: A short walk

€ 36,24 per stuk incl. btw

Totaal per stuk:
1
Aantal

- Binnenkort weer leverbaar -

Ontvang een email wanneer het product weer leverbaar is
Gratis verzonden!

Levertijd: 1 werkdag
Op werkdagen voor 15u besteld = morgen in huis

PostNL
Bezorging met PostNL
Track & Trace link per mail

  • Gerecyclede grondstoffen
  • Duurzame kwaliteit

Bekijk hier meer producten van het merk A short walkA short walk logo
Artikelnummer : 5060210000110

Een mooi overzicht van de maanfase en getij voor het voorspellen van de waterhoogte. gemaakt van waterbestendig gerecycled papier voor een unieke natuursteen-achtige look.

Gesynchroniseerd met de dagelijkse maanfasen geeft de getijdenklok direct de huidige getijdefase. Ideaal voor het voorspellen van hoog en laag tij en de waterhoogte in de haven. Omdat de positie van de maan beïnvloed hoe sterk het getij is, help de maanklok met het voorspellen van de waterhoogte. Met deze klok kan je prima bepalen of je met sandalen of lieslaarzen naar het strand moet. Een perfect cadeau voor iedereen die aan de zee woont.

Product informatie

  • Afmetingen: 27x17 cm
  • Batterijen: 2x AA (niet inbegrepen)
  • Kleur: donkergrijs
 

Extra info

Het afval van vandaag is het product van morgen:
 
Ashortwalk is een circulare ontwerppraktijk. We maken producten van materialen die niemand wil, en we helpen anderen om ongewenste materialen levensvatbaar, nuttig en wenselijk te maken. Toen ashortwalk 15 jaar geleden werd opgericht, was onze visie eenvoudig: wonen en werken op korte loopafstand van de zee. Vanuit ons atelier horen we de golven. Toen we dichter bij de oceaan kwamen, moesten we ons elke dag herinneren wat het belangrijkst is: onze relaties met mensen en onze omgeving en onze bijdrage aan beide.
Al 15 jaar is Ashortwalk al bezig : we zijn geïnteresseerd in zinvolle verandering, niet in oppervlakkige fixes. Maar op dit moment is de circulariteit, ons vakgebied, groot nieuws en we erkennen dat het tijd is om onze stem te verheffen.
 
ashortwalk werkt nu samen met Unilever, McDonald's, Costa, Network Rail, Pret a Manger..... Dit zou tien jaar geleden ondenkbaar zijn geweest, maar Planeet Earth II en Hugh's War on Waste hebben een einde gemaakt aan de aanhoudende twijfel dat onze wegwerpcultuur haar houdbaarheidsdatum heeft overschreden. Groen zijn' is niet meer marginaal: het probleem is gewoonweg te groot.
 
"Als ontwerpers is het onze taak om problemen als creatieve kansen te zien, en onze naam, ashortwalk, is een herinnering dat oplossingen nooit zo ingewikkeld of ver weg zijn als je denkt.
Van de 300 miljoen ton kunststof die nu jaarlijks wordt geproduceerd, is 40% bestemd voor eenmalig gebruik. Die 40% alleen al weegt ongeveer evenveel als 120 miljoen kleine auto's of 70 miljoen blauwe walvissen. Na zijn korte levensduur gaat het grootste deel van dit waardevolle materiaal en de energie die gebruikt wordt om het te maken onherroepelijk verloren aan storten of verbranden.
 
 Professor Richard Thompson, een wereldleider op het gebied van plasticvervuiling, heeft zojuist een toespraak gehouden die bij ons diep weerklonk. "We zullen nooit meer in deze ruimte zijn", zei hij, "waar iedereen op één lijn zit en een verandering wil doorvoeren". Hij heeft absoluut gelijk, en het is spannend. En het is angstaanjagend. Wat als we deze ene kans missen?
 
Als productontwerpers en recyclingconsultants luisteren we elke dag naar consumenten en winkels, fabrikanten en afvalinzamelaars, politici en campagnevoerders. Iedereen kent de problemen. Onze dringende nadruk moet liggen op oplossingen. We hebben er vijf geïdentificeerd en er is een rol voor iedereen.  Wat volgt is onze visie: van waar we zitten, zien we dit.
 
De oplossingen
Als ontwerpers is het onze taak om problemen als creatieve mogelijkheden te zien en onze naam, ashortwalk, is een herinnering dat oplossingen nooit zo ingewikkeld of ver weg zijn als u denkt. De oplossing voor afval is sowieso in theorie eenvoudig: herinvesteren met waarde door recycling niet alleen levensvatbaar, maar ook lucratief te maken.
 
Het mooie is dat dit geen compromis is. Zoals Edwin Datschefski in The Total Beauty of Sustainable Products liet zien, bevatten de meeste dingen die we in ons dagelijks leven gebruiken verborgen lelijkheid: vervuiling, ontbossing, verlies van soorten en opwarming van de aarde. Cyclische producten zijn anders. Ontworpen om aantrekkelijk en functioneel te zijn zodat ze ons lange tijd van dienst kunnen zijn, design dat er goed uitziet en goed aanvoelt, als consumentenvergelijkingstesten zoals Which? Best Buy Reusable Coffee Cups getuigen van herbruikbare koffie.
 
Verminderen - Hergebruiken - Recyclen - Herhalen
Misschien moeten we allemaal wat materialistischer zijn. Niet door het volume van de producten die door onze handen gaan, maar door elk materiaal meer te waarderen; door te kiezen voor items die goed gemaakt zijn van de meest geschikte materialen zullen we het verbruik verminderen en zullen we deze gerespecteerde en aangename items steeds opnieuw willen gebruiken. Maar uiteindelijk bereiken onze bezittingen het einde van hun leven, en dat is oké. Cirkelvormgeving betekent dat we ze, via recycling, opnieuw kunnen verwerken in nieuwe producten en dat mensen kunnen blijven innoveren en verkennen zonder zich als planetaire schurken te voelen.
 
 Dit is wat de circulaire economie zo opwindend maakt. Wij ontwerpen en verkopen producten die lang meegaan, waarbij we gebruik maken van onbeminde materialen die niet op de vuilnisbelt terechtkomen. Onze ECOPOTS zijn bijvoorbeeld gemaakt van gerecycled plastic; onze Time and Tide Clock, die eruit ziet als leisteen maar veel langer meegaat, is gemaakt van gerecycled papier.
 
En we hebben onlangs een nieuw publiek bereikt met rCUP, waar we erg trots op zijn. rCUP is de eerste herbruikbare beker ter wereld die gemaakt is van wegwerpbekers van het soort koffiebekers dat door Hugh's War on Waste als 'niet recyclebaar' wordt bestempeld. We hopen dat rCUP een model zal bieden om 'waardeloze' materialen om te zetten in 'waardevolle' producten.
 
Circulair denken en te werken in plaats van langs dezelfde liniaire lijn, betekent dat het afval van vandaag het product van morgen is. En net als in de natuur stromen materialen en energie in kringlopen en raken ze niet op.".

Stimuleren en wetgeven
Stelt u zich eens voor dat een kind aan het begin van de dag al zijn speelgoed uit een doos haalt, er een keer mee speelt en het vervolgens, in plaats van het terug in de doos te stoppen, alles weggooit. Wat gaat hij morgen doen?
Het is duidelijk dat het lineaire model - het ontginnen van grondstoffen, het gebruik van veel energie om ze om te zetten in kortlevende producten en ze vervolgens te verbranden of te begraven - totaal onhoudbaar en moreel onaanvaardbaar is.
 
De nadruk moet liggen op bedrijven om producten met een maximale lange levensduur te ontwerpen en te maken. Het is onrealistisch en oneerlijk om deze last te leggen op de consumenten, die weinig macht hebben over hoe dingen worden gemaakt en waarover. Het individu heeft nog een andere, zeer belangrijke rol: het maken van de goede keuzes die de vraag naar gerecyclede en herbruikbare opties stimuleren, door financiële druk uit te oefenen op bedrijven om van model te veranderen en te investeren in recycling.
 
Investeren in infrastructuur
Infrastructuur is moeilijk om opgewonden over te raken, maar als de infrastructuur goed gefinancierd is en efficiënt werkt, is het een genot. Als je gebruik hebt gemaakt van het openbaar vervoer in Oostenrijk of door de onberispelijke straten van Noorwegen of Japan hebt gelopen, dan weet je wat we bedoelen.
 
Recycling werkt alleen als we investeren in infrastructuur. We hebben dringend behoefte aan meer duidelijkheid van onze gemeenteraden en nationale ministers, meer afvalbakken, meer inzamelingen en meer verwerkingsfaciliteiten.
 
Zonder deze investering leggen we de onmogelijke last op de consument om het probleem op te lossen, en zoals we weten vragen we ons, ondanks onze inspanningen als individuen om ons afval te recyclen, af of onze recycling ooit daadwerkelijk wordt gerecycled.
 
Een ontmoedigende combinatie van verwarrende en tegenstrijdige informatie en ontoereikende inzamelingsfaciliteiten voor recycling laat ons de neiging om het onze kinderen te vertellen: "Sorry, dat kunnen we niet recyclen."
 
Demoniseer geen plastic
We moeten realistisch zijn: we kunnen plastic niet verbieden. In veel gevallen is het zelfs de betere materiaalkeuze voor het milieu, waardoor voedselverspilling en andere materialen minder worden verspild en beter presteren dan andere materialen. De uitdaging is om onnodig gebruik uit te bannen en de functionele voordelen van plastic te benutten zonder de neveneffecten, en dat moet onze focus zijn.
 
We moeten er altijd naar streven om waar mogelijk te reduceren, maar we moeten ons realiseren dat er toepassingen zijn waarbij plastic de beste materiaalkeuze is. Als plastic wordt gebruikt, moet het worden ontworpen met het oog op de rondheid, zodat het de beste kans maakt om steeds opnieuw te worden opgevangen, gerecycled en hergebruikt.
 
Het gevaar bestaat dat plastic als zondebok wordt gebruikt, terwijl het echte probleem het lineaire systeem is. Waar plastic robuust is en ontworpen om zonder afvaluitstoot te worden gerecycled tot nieuwe producten, speelt het een waardevolle rol bij het verminderen van andere soorten materiaalafval. rCUP is 100% recyclebaar binnen onze huidige infrastructuur, zodat het niet verloren gaat wanneer het wordt afgebroken en een waardevol onderdeel wordt in het volgende nieuwe ding.
 
"Recycling werkt alleen als we investeren in infrastructuur. We hebben dringend meer nodig van onze gemeenten en nationale ministers".
v. Pas op voor Greenwash
 
Veel van de woorden die gebruikt worden om over afval te praten, zitten vol potentieel: recyclebaar, duurzaam, composteerbaar, ... ze klinken aantrekkelijk en haalbaar. Maar wie is er verantwoordelijk voor het omzetten van deze mogelijkheden in de praktijk?
 
Eigenlijk wordt er niets gerecycled totdat het hergebruikt is. Alles is in theorie 'recyclebaar', maar we moeten ontwerpen binnen de koude realiteit van de recyclinginfrastructuur die we hebben.
 
Composteerbare en biologisch afbreekbare producten zijn schijnbaar handige oplossingen, maar in deze context is het voor de overgrote meerderheid noodzakelijk dat een industrieel proces wordt afgebroken. Composteerbare producten hebben in feite een enorme infrastructuur nodig om in de echte wereld te kunnen werken en vervuilen de recyclageprocessen wanneer ze met andere materialen worden gemengd. In principe zijn composteerbare en biologisch afbreekbare producten wegwerpartikelen, die deel uitmaken van een lineair proces waarbij waardevolle grondstoffen worden verwerkt tot producten en verpakkingen die we één keer gebruiken voordat we ze weggooien en voor altijd verliezen.
 
"We moeten realistisch zijn: we kunnen plastic niet verbieden. In veel gevallen is het eigenlijk de betere materiaalkeuze voor het milieu. Het gevaar bestaat dat plastic als zondebok wordt gebruikt, terwijl het echte probleem het lineaire systeem is.".
Een heldere PET-fles bijvoorbeeld zal in het Verenigd Koninkrijk gemakkelijk gerecycled kunnen worden, omdat hij een goede verkoopwaarde heeft. Het is echter onwaarschijnlijk dat dezelfde PET-fles in blauw, groen of een andere kleur zal worden gerecycled, omdat er geen doorverkoopwaarde is. Deze flessen zijn allemaal 'recyclebaar', maar het bedrijf dat voor gekleurd PET kiest en een geruststellend 'recycleerbaar' icoontje toevoegt, ontwerpt het voor een wegwerpartikel. Dit soort 'greenwashing', dat consumenten doet geloven dat producten milieuvriendelijker zijn dan ze zijn, kan ons alleen maar terughoudend maken.
 
Tijdens het gesprek dat ons inspireerde, uitte professor Thompson zijn bezorgdheid over de "headless chicken mode". Wij delen die bezorgdheid. In de loop van het laatste decennium en een half hebben we steeds weer dezelfde fouten zien gebeuren wanneer bedrijven hun relatie met materialen opnieuw beoordelen. Op dit moment maken we ons zorgen over composteerbare producten.
 
Conclusie
 
Een korte wandeling naar de zee betekent een koesterende plek om te groeien. Het is een dagelijkse inzet om te vertragen, te luisteren, verbindingen te leggen en logische stappen te zetten. 


A short walk

Het afval van vandaag is het product van morgen: Ashortwalk is een circulaire ontwerppraktijk. We maken producten van materialen die niemand wil, en we helpen anderen om ongewenste materialen levensvatbaar, nuttig en wenselijk te maken. Toen ashortwalk 15 jaar geleden werd opgericht, was onze visie eenvoudig: wonen en werken op korte loopafstand van de zee. Vanuit ons atelier horen we de golven. Toen we dichter bij de oceaan kwamen, moesten we ons elke dag herinneren wat het belangrijkst is: onze relaties met mensen en onze omgeving en onze bijdrage aan beide.

A short walk
Vraag hier een offerte aan voor grote aantallen of voor een speciaal project:

Bedrijfsnaam*: Naam*: E-mail adres*: Telefoonnummer: Gewenste hoeveelheid: Indicatie leverdatum: Bericht:

Totaal vakmannen en -vrouwen



Pagina 1 van 0

Klok voor Maanfase en getij

Stel hieronder een vraag over dit product of geef je mening! Zo help je meteen iedereen die op zoek is naar een goed duurzaam alternatief.

Maak een keuze*:
Naam*: E-mail adres*: Reactie*: