Elektrisch verwarmingspaneel

Elektrisch verwarmingspaneel
aanbieding
Merk Econoheat
Land van herkomst zuidaf.png
Levertijd: 1 werkdag
Selecteer maat/type
Prijs per stuk incl.btw: €  99.00
Prijs per stuk excl.btw: €  83.19
De bezorgkosten voor deze producten zijn € 5,90
Gratis verzonden vanaf 59,50 euro
Aantal

Afname niet ingevuld
Vul een geldig aantal in
Minimale afname is 1
  • Product info
  • Bijpassende artikelen
  • Offerte aanvragen
  • Reacties (216)
  • Deel product

Elektrisch verwarmingspaneel

Categorie: Verwarming - Elektrisch - Artikelnummer: 6009630900173

Econoheat verwarmingspanelen worden gemaakt van een onbrandbare vezelstof, met een gelamineerd netwerkje van stroomdraden tussen de twee paneelhelften. Een 2 meter lang snoer met een aangegoten stekker is aan het netwerkje verbonden via een speciaal ontwikkelde connector.

  • Afmetingen paneel: 59,5 x 59,5 x 1cm
  • Van de fabriek-uit worden de panelen wit geschilderd met goed afneembare verf op waterbasis
  • Ze zijn super dun (slechts 1 cm) en hebben een zeer strak design
  • De panelen worden in de fabriek regelmatig uitgebreid getest en voldoen aan internationaal geldende eisen
  • Voor de panelen geldt een fabrieksgarantie van 18 maanden, op voorwaarde dat de voorschriften voor montage en veiligheid volledig zijn/worden gerespecteerd
  • De oppervlakte temperatuur zal onder normale omstandigheden niet hoger zijn dan 75 °C; er zijn geen uitstekende en bewegende delen; daardoor zijn de panelen kind- en huisdiervriendelijk

Wat verwarmt 1 Econoheat paneel?

  • Mits goed geisoleerd, verwarmd een 400 watt paneel ca. 10 - 12 m2 vloeroppervlakte
  • Mits goed geisoleerd verwarmd een 260 watt paneel ca. 6 - 8m2 vloeroppervlakte
  • Bij een slecht geisoleerd huis of op plekken met stenge winters is een extra paneel aan te raden

 

Product informatie

montagehandleiding1.pdf

Werking Econo-Heat verwarmingspaneel

Anders dan de traditionele centrale verwarmingssystemen en verplaatsbare verwarmingselementen, creëren Econo-Heat verwarmingspanelen een natuurlijke circulatie van warme lucht in de ruimte. De verwarmingspanelen worden strak tegen de wand gemonteerd, waardoor er een smalle strook lucht ontstaat tussen het paneel en de wand. Koude lucht wordt van onderen aangezogen en aan de achterzijde van het verwarmingspaneel verwarmd. Warme lucht stijgt op en zo ontstaat een natuurlijke warme luchtcirculatie. Juist deze natuurlijke luchtcirculatie zorgt ervoor dat de Econo-Heat elektrische verwarmingspanelen zo efficiënt werken.
 
Veiligheid

De Econo-Heat elektrische verwarmingspanelen hebben geen bewegende delen of ventilatoren en hebben een volkomen glad oppervlak - met uitzondering van de aan/uit knop. De oppervlakte temperatuur kan maximaal 75ºC worden, er is dus geen brandgevaar. Let op: bij baby’s en zeer jonge kinderen is het terugtrekreflex nog niet voldoende ontwikkeld en is de kans op verwonding aanwezig.
 
Installatie

In minder dan 10 minuten kan iedereen een Econo-Heat verwarmingspaneel monteren. De verwarmingspanelen worden compleet met een gepatenteerde montage-set geleverd.

Opwarming van de ruimte


Het duurt ongeveer 15 minuten voordat het Econo-Heat verwarmingspaneel de maximale oppervlakte temperatuur heeft bereikt. De ruimte zal in ongeveer 45 minuten opgewarmd zijn.

Toepassingsmogelijkheden

  • Slaapkamer Hotelkamer
  • Kinderkamer Restaurant
  • Entreehal Kantoor
  • Eetkamer Archiefruimte
  • Studeerkamer Wachtkamer
  • Werkkamer Crèche
  • Hobbyruimte Klaslokaal
  • Broeikas Pension
  • Serre Werkplaats
  • Garage Studentenverblijf
  • (sta) caravan Opslagruimte
  • Vakantiehuis Bungalowpark
  • Volière Ziekenzaal
  • Bejaardenwoning

Montage voorschriften

Zie tabblad 'Foto / Film voor een instructievideo. Doordat omstandigheden varieren is het niet mogelijk exact aan te geven hoeveel verwarmingspanelen men in een ruimte moet plaatsen. Dit is oa afhankelijk van plafondhoogte, raamoppervlak, isolatie van de ruimte, soort vloerbedekking enz. Ook persoonlijke eisen/wensen spelen een rol. Als vuistregel kan worden gehanteerd:

  1. Houdt men rekening met lange, vooral koude winters: (Benelux, Duitsland, Noord en Midden-Frankrijk): 1 x 400 Watt of 2 x 260 Watt per 6-8 m² vloeroppervlakte
  2. Houdt men rekening met minder strenge winters: (Spanje, Italië, Turkije en Zuid-Frankrijk): 1 x 400 Watt of 2 x 260 Watt per 10-12 m² vloeroppervlakte

Internationale keurmerken

Econoheat elektrische verwarmingspanelen voldoen aan de Internationale IEC 60 standards: 335-1:91 + A1:94 + A2:99 en 60 335-2-30. Zij zijn getest en goedgekeurd door de volgende erkende tekstbureaus:

  •  UL (alleen voor USA)
  •  SABS South African Bureau of Standards
  •  Australian Standards Authority
  •  New Zealand Standards Authority

(KEMA en SABS erkennen elkaars testresultaten)

Decoratie van de panelen

Econoheat verwarmingspanelen kunnen er zeer verschillend uitzien. De oorspronkelijk witte panelen kunnen worden beschilderd met elke kwalitatief goede verf op waterbasis om op te vallen (of juist niet op te vallen) in het interieur. Daardoor kan een paneel worden omgetoverd van een eenvoudig verwarmingspaneel tot een esthetisch verantwoord design product.

Op de verwarmingspanelen kan voorbedrukte hittebestendige folie worden geplakt (afbeeldingen of teksten). De folies zijn niet uit voorraad leverbaar maar worden op bestelling bedrukt. Op speciaal verzoek kan een paneel ook op heel professionele wijze worden beschilderd door een kunstschilder(es). Alleen het snoer verraadt dan nog dat het schilderij als ondergrond een verwarmingspaneel heeft.
 
 



Milieu informatie

testrapport.pdf

De Econo-heat verwarmingspanelen gaan efficiënter om met energie dan andere electrische verwarming systemen. Zie het testrapport hierboven. De verf die gebruikt wordt is op waterbasis en de fabrieken passen sinds 2004 de principes van Lean Manufacturing succesvol toe. Deze methode helpt het beperken van afval. In 2010 zijn de fabrieken wederom aangepast waardoor de stofuitstoot significant verminderd is tot een minimaal niveau, ook zijn gas- en diesel ovens vervangen door moderne technologie, en wordt de geluidsproductie beperkt door optimale afdichting. Verder:

  • Het paneel is gemaakt van asbest-vrij fiber-cement
  • Ongeveer 15% van het paneel bestaat uit gerecycled hout-pulp
  • De plastic onderdelen zijn volledig recyclebaar, net als de kartonnen verpakking
  • Het productie-proces veroorzaakt geen grond- of watervervuiling

 



Foto's/Films

img200.jpg img221.jpg img222.jpg econoheat_extra5.jpg econoheat_extra.jpg



Bijpassende artikelen

Thermo-Plug thermostaat voor econo-heat

Speciaal geschikt om te worden toegepast bij elektrische (vloer)- verwarmingen. Gemakkelijk instelbaar

Meer info..
Merk: Econoheat
Selecteer maat/type:
Prijs incl.btw: € 37.49



Beoordelingen van klanten, reacties, vragen en antwoorden


sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Ideaal voor plaatsen waar geen CV aanwezig is. Met de bijpassende thermostaat zeer gebruiksvriendelijk. Ik heb er nu 4 in gebruik. Prima service.

Jürgen 13/03/2012 08:56:01

ecologisch
Reactie

Dit is voor ons ook moeilijk te beoordelen maar dit klinkt erg vervelend voor U.
Ik zou beginnen met de thermostaat er tussen uit te halen en ze dan nog een keer te testen. vr.gr. rob bos

eco-logisch 05/03/2012 15:35:14

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Geachte heren.
Ik heb in het jaar herfst2010 3 grote panelen gekocht
Beviel goed tot einde winter 2012.
wat is het probleem beiden blijven onder stroom staan maar geven geen warmte meer af.ook niet als ik de thhermostaat op max zet [24graden]
Zeer vervelend nu is mijn eerste broedronde van mijn vogels verloren .
WAT KAN IK DOEN? HELP
Willem

W van de brug 05/03/2012 09:02:00

ecologisch
Reactie

Dat is heel lastig om zo te beantwoorden. Wellicht kun je het met één proberen en dan merk je vanzelf of die voldoende warmte geeft.

Jeroen 15/02/2012 17:07:56

Algemene vraag

Wij willen onze stacaravan in Luxemburg op diverse plaatsen mbv deze verwarmingen wat warmer stoken. Nu is het s'ochtend een graad of 10 als we opstaan in de caravan. Leveren deze platen voldoende warmte om 3 slaapkamers en het woongedeelt op een behaagelijke temperatuur te houden ? (zo'n graag of 18 ?)

Hans 15/02/2012 15:54:39

ecologisch
Reactie

Je zult de bevestigingspluggen kapot moeten maken. Wij hebben nog complete sets liggen, dus ik kan je er gratis één opsturen. Laat maar via info@eco-logisch.nl weten weten waar ik hem naar toe kan sturen.

Jeroen 08/02/2012 15:25:42

Algemene vraag

Beste lezer,

Ik heb in mijn kelderruimte een Econoheatpaneel opgehangen aan de buitenmuur. Het gaat hier om een spouwmuur. Ik was in de veronderstelling dat het hier ging om een spouwmuur die geisoleerd was. Nu blijkt dat niet het geval te zijn.

Omdat de ruimte niet echt warm wordt, maar ik het idee heb dat het paneel wel functioneert, wil ik het paneel graag verplaatsen naar een andere ruimte.

Op internet kan ik nergens vinden hoe ik het paneel van de muur kan verwijderen zonder deze te beschadigen. Heeft u voor mij tips?

Alvast bedankt,



Blanca 08/02/2012 15:12:00

ecologisch
Reactie

Nee dat zijn 2 verschillende dingen vocht en warmte ,het zal wel een beetje helpen maar tegen een elektrische vochtvreter kan de econoheat niet op. We hebben wel hele goede snoerloze vochtvreters van leem http://www.eco-logisch.nl/Dry-Bag-Dry-bag-vochtslurper-3864 groet rob

eco-logisch 01/02/2012 08:19:45

Algemene vraag

Is het econoheatpaneel ook geschikt om in een kelderruimte (2x4m)een elektrische "vochtvreter" te vervangen? Vooral in de zomer is het er vochtig.
Margo Klijn

Klijn 31/01/2012 16:15:33

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Voor een redelijk goed geisoleerde ruimte van 12 m2 echt niet voldoende. Niet comfortabel genoeg om mijn muzieklessen bij te kunnen geven. Ook niet met alufolie achter de econoheater. En het heeft deze winter nog niet eens echt gevroren. Als ik de econoheater 3 uur aan laat staan met de deur dicht wordt het beter maar dat is toch weer 3 uur 400 Watt. Jammer... Ik hoopte op beter.

Arno 27/01/2012 22:40:03

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

we zijn er blij mee hoor hij doet het prima
dank

karin  21/01/2012 15:46:54

ecologisch
Reactie

Hallo Naomi, dat is een beetje lastig te bepalen want ik weet niet hoeveel vierkante meter je praktijkruimte is.
Als bij-verwarming denk ik dat je een ruimte met een vloeroppervlak van ca. 15 m² goed op temperatuur kunt houden met een Econo-heat paneel.

Jeroen 18/01/2012 16:29:52

Algemene vraag

Is dit ook iets om een praktijkruimte mee bij te verwarmen? Ik merk dat mn als het kouder wordt (naar de 0 gr toe) mijn lage temperatuurverwarming net niet genoeg levert om de praktijkruimte op temperatuur te krijgen hij blijft lang op 19 gr steken. Terwijl ik het toch naar een graad of 21 wil hebben. Nu gebruik ik daar in de winter toch wel eens een ventilator kachel voor (even een half uurtje extra stoken en dan is het aangenaam) maar dat verbruikt idd veel stroom.
Groeten Naomi

Naomi 18/01/2012 14:26:09

ecologisch
Reactie

Het lijkt me te kunnen maar is wel heel zonde van de stroom. Ik zou er zeker een thermostaat tussen hangen en of het het vocht probleem oplost waag ik te betwijfelen. groet rob

eco-logisch 05/01/2012 10:19:03

Algemene vraag

Onze stacaravan staat in een bos, vochtig dus. Nu willen we een permanente verwarming er in maken, is deze daarvoor geschikt?
Dus ook als we niet aanwezig zijn, kan hij dan aanblijven?

Ria van de Pas 04/01/2012 14:44:19

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

Ik heb hem in de kinderkamer staan puur als bijverwarming. Heb daar wel cv, maar als ik de termostaat beneden 's avonds lager zet, neemt het paneel het over 's nachts zodat het behagelijk blijft. Ben tot nu toe erg tevreden, maar weet niet of hij het bij extreem lage temperaturen genoeg capaciteit heeft. Kamer is 12 m2 maar hellaas wel enkel glas.

ABS 21/12/2011 10:25:50

ecologisch
Reactie

Lastig te beantwoorden,het is echt een bij verwarming en maar naar onze mening het zou moeten helpen.
Maar wij durven gewoon geen bindend advies te geven omdat we de situatie ter plekke niet kennen.

eco-logisch 12/12/2011 16:35:16

ecologisch
Reactie

Dan is de zolder waarschijnlijk niet zo goed geïsoleerd en dan blijft het lastig met een kacheltje van 400 watt waarschijnlijk ook met een kachel van 2000 watt.

eco-logisch 12/12/2011 08:16:06

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

ook na langere tijd wordt de zolderkamer niet warm.Deze is 12 m2.

MB Eppenga 10/12/2011 21:55:37

Algemene vraag

Wij hebben in de woonkamer net te weinig capaciteit voor te verwarmen via de huidige radiatoren (L-woonkamer, 45m2, aan lange muur slechts 1 radiator aan einde, totaal 4 radiatoren).
Aan deze lange muur willen we dit paneel bijplaatsen. Heeft dit werkelijk meerwaarde, en zo ja, is dit paneel beter te plaatsen in het midden van deze lange muur of aan het andere einde (naast een binnendeur achter hal)?
Dank voor reactie!

Rob 10/12/2011 13:19:43

ecologisch
Reactie

Nee hoor gewoon monteren ,folie helpt wel maar dan tegen de schrootjes wand maar is niet noodzakelijk. vr.gr. Rob

eco-logisch 05/12/2011 10:28:36

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Kan ik het paneel ook monteren op een schrootjeswand? Of moet ik er dan isolerende folie eerst tegenaan plakken?

Martin Moorman 04/12/2011 17:28:08

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

verwarmingspaneel ziet er top uit, makkelijk op te hangen. Nog wel best lastig voor het kleine kamertje om een raam of deur te vermijden, maar goed. we zijn er blij mee!

Carla 30/11/2011 21:10:37

sterOffsterOffsterOnsterOn
Gaat wel

Perfect bezorgd een dag na bestellen. Heel makkelijk op te hangen. Maar vind het resultaat iets minder dan verwacht. Zelfs een sterkere (400W) besteld om extra vermogen te hebben. Kan heel goed aan het gebrek aan isolatie van mijn kantoortje liggen overigens, maar lekker comfy warm wordt het nog niet.

Ynzo 30/11/2011 08:46:56

ecologisch
Reactie

Beste Jacqueline, de Econoheat is in zijn geheel dikker dan 1 cm. Er zit namelijk een aan/uit schakelaar op. Daarbij moet het paneel ca. 1-2 cm van de muur worden gemonteerd. Dit resulteert in een totale dikte van: 3,5cm. (nagemeten bij ons show model in de winkel).

Natuurlijk moet er wel nog ruimte overblijven tussen het paneel en datgene wat ervoor geplaatst wordt, anders wordt de verwarming een stuk minder rendabel. Daarbij is een losse thermostaat juist ideaal. Deze monteer je niet bij het paneel, maar bij het stopcontact in de ruimte. Op deze manier weet je zeker dat het paneel pas afslaat wanneer de temperatuur in de ruimt de ingestelde waarde heeft gehaald. Groet Bart

Eco-Logisch 26/11/2011 11:11:06

Algemene vraag

Zijn de specificaties van de plaat met ingebouwde thermostaat al bekend? wij hebben maar 1 cm tussen muur en vaatwasser dus dikker is geen optie maar thermostaat wel zeer gewenst. Wanneer is deze variant leverbaar?

Jacqueline 25/11/2011 20:37:50

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Prima toestel - het is net wat ik al een hele tijd zocht - aangename zachte warmtespreiding - esthetisch verantwoord. De losse thermostaat is wel zeer nuttig - spijtig is het nog een vrij groot ding! Ik heb er nu al twee in gebruik en schaf mij eerstdaags nog een derde paneel aan.

Jürgen SEGHERS 23/11/2011 12:23:08

ecologisch
Reactie

De Econoheat is verkrijgbaar in 2 maten en ook 2 verschillende vermogens: 260W en 400W. Voor de maat voeringen, zie de productinformatie. Een paneel met ingebouwde thermostaat is niet leverbaar. Hiervoor zijn wel losse thermostaten verkrijgbaar. Zie de webwinkel en de keuze selectie hierboven. (Tip: combinatie artikel: Econoheat + thermostaat is voordeliger). Groet Bart

eco-logisch 14/11/2011 09:17:08

Algemene vraag

Bestaat deze verwarming ook in andere formaten, bv 40x60 cm, ook in in groter verbruik, bv 750 watt, zodat ik met 1 toestel per kamer voldoe (+- 20m²) en eventueel met ingebouwde thermostaat....
mvg Koen

De Lauw Koenraad 14/11/2011 01:12:19

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Via aanbieding van Karwei oop uw site terecht gekomen, zeer tevreden over prijs/kwaliteit van het paneel.

Beer Klaasse

Beer Klaasse 10/11/2011 09:06:14

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Prima verzorgd, ziet er heel goed uit en werkt prima.
Kortom een zeer tevreden klant.

Peter de Jonge 09/11/2011 12:57:32

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Prima product, snelle levering. Allemaal goed, dank!

Gert 06/11/2011 16:49:47

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Ik heb hem opgehangen in de woonkamer waar wel een gewone CV aanwezig is. Maar de hoek waar mijn computer staat is ijskoud, waarschijnlijk omdat de buitenmuur niet goed isoleert. Door het stilzitten en door de muur was het niet te harden. Nu met de eco heat erbij is het heerlijk. Hij hoeft voor mij niet heel de tijd aan maar af en toe (30-45 min). Enige minpunt is dat hij niet lang warm blijft na het uitzetten zoals een radiator dat doet. Prima product wat ook nog eens niet opvalt.

stan 03/11/2011 16:56:03

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Bij toeval op uw site gekomen, en daar deze verwarmingsplaten besteld, de levering is zeer snel en de service is perfect.
Betreft werking van de platen, deze werken echt zeer goed verwarmen de Stacaravan vrij snel vanaf 0 graden, de verbruiks kosten weet ik nog niet of deze goedkoper zijn, maar zie zien er erg mooi uit en zijn erg dun en compact.De thermostaat klok werkt erg goed.

G.Th .van Opstal 01/11/2011 18:00:56

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

Hij was makkelijk op te hangen. Neemt weinig plaats in en met de bijbehorende Thermo-Plug thermostaat is hij gemakkelijk op temperatuur in te stellen. Wij zijn er tot nu toe zeer tevreden over.

Anton 27-10-2011

A.Teeuw 27/10/2011 19:07:54

ecologisch
Reactie

Dat kan met de schroeven die er bij zitten
Het hangt een beetje af van de dikte van de spaanplaat of de goede schroeven zijn bijgeleverd.
Schroef in het busje en even meten hoeveel schroefdraad er uit steekt.
Dit moet zo maximaal mogelijk de dikte van het materiaal zijn maar toch wel minimaal 18 mm.succes R.

rob bos 26/10/2011 09:19:01

ecologisch
Reactie

Dat kan met de schroeven die er bij zitten
Het hangt een beetje af van de dikte van de spaanplaat of de goede schroeven zijn bijgeleverd.
Schroef in het busje en even meten hoeveel schroefdraad er uit steekt.
Dit moet zo maximaal mogelijk de dikte van het materiaal zijn maar toch wel minimaal 18 mm.succes R.

rob bos 26/10/2011 09:18:21

Algemene vraag

Ook ik heb een vraag of het mogelijk is om de Econoheater tegen een houten wand (spaanplaat) te bevestigen middels de erbij gevoegde installatiekit?
Of is het anders mogelijk om deze op een deugdelijke manier te bevestigen en met wat voor bevestigingsmiddelen zou dat moeten?

Chris 25/10/2011 22:20:50

ecologisch
Reactie

Geen probleem!

Jeroen 25/10/2011 10:35:37

Reactie

Ik wilde een radiator op de slaapkamer van onze zoon gaan hangen voor als hij op de kamer aan het studeren was, maar dan moet het hele huis verwarmt worden terwijl wij aan het werken zijn en dus niet thuis zijn !
Nu kreeg ik van de week het blaadje van de Praxis binnen en zag daar de verwarming plaat instaan dus ik dacht dit is de oplossing, heb hier boven eens de voor en nadelen gelezen en dacht ik ga er meteen eentje kopen, maar wat denk je ze waren allemaal al uitverkocht, dit is volgens mij toch een goed teken, al was het voor mij wel balen Hahhaha.
Ik heb toen een ander filiaal opgebeld en deze hadden er wel nog een paar staan dus ben ik er meteen eentje gaan kopen.
Als mijn zoon hem een tijdje heeft gebruikt zal ik laten horen wat de ervaringen zijn.
Gr. Peer

Peer 24/10/2011 18:55:32

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

mag je deze ook gebruiken tegen en houten wand

oostvogels 22/10/2011 23:50:13

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

ik heb er 2 gekocht voor de koude herfst/winter maanden
Mijn Hr ketel slaat nu minder vaak aan en heb een constante aangename temperatuur in mijn woonkamer.
ik zie het als een ondersteuning van mijn huidige verwarming systeem wat mij hopelijk een kleine besparing moet geven van mijn gas verbruik.

gijs 15/10/2011 19:39:39

ecologisch
Reactie

Het mag natuurlijk wel, maar het paneel zal minder efficiënt werken. Bij ramen heb je last van koudeval, waardoor er geen goede luchtstroom op gang kan komen. Wil je een hele kamer verwarmen, dan is het niet de ideale plek. Wil je juist de koudeval van het raam voorkomen, dan is het juist een goede plek. Een buitenmuur is geen probleem en moet gewoon kunnen. Groet Bart

Eco-Logisch 10/10/2011 10:49:58

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Klopt het dat de verwarmingsplaat niet tegen een buitenmuur en niet onder een raam gemonteerd mag worden?

Cynthia 09/10/2011 10:09:54

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

Jammer dat de bevestigings schroeven er niet allemaal bij zaten, zeker omdat deze panelen mee gingen naar Frankrijk en we het niet af konden werken.

Mark Rokven 04/10/2011 17:59:12

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

We hebben er vier aangeschaft, twee werden er in gebruik genomen, de eerste ging na 4 maanden stuk de tweede na 6 maanden. Nuon gebeld, die vroeg ons de panelen op hun kosten terug te sturen en hebben het aankoopbedrag zonder commentaar op onze rekening gestort. Jammer, want het produkt ziet er goed uit en levert een goede BIJverwarming.

Niko 05/08/2011 12:55:27

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

ik had hem gekocht voor de stacaravan maar daar werkt het niet zoals het moet van de winter probeer ik hem gewoon thuis misschien dat dat wel werkt

mike 25/04/2011 18:02:38

ecologisch
Reactie

Dat is erg afhankelijk van de mate van isolatie van het huisje. Als het goed geisoleerd is en niet te groot kan het n.a.w. wel vorstvrij worden gehouden in de winter.

Jeroen 04/04/2011 15:15:28

Geen mening

vraag; Is deze verwarming geschikt voor een zomerhuisje?(bij zeer strenge winters daalt de temperatuur onder nul)

arts 03/04/2011 13:13:42

ecologisch
Reactie

@ T. kruse-Menke
Het paneel zelf heeft geen temperatuur regeling. Het paneel is aan of uit. De los verkrijgbare thermostaat kun je instellen van 5 graden tot 24 graden. (Ik kan de waardes die jij opgeeft niet terug vinden in de product info). Voor een vorst beveiliging is een paneel in combinatie met de thermostaat een prima oplossing! Groet Bart

Eco-Logisch 23/02/2011 14:09:02

Reactie

Beste Bart,
Bedankt voor de antwoorden op mijn 3 vragen.
Je schrijft dat de temperatuur op 5 graden is in te stellen.
Maar bij de productinfo staat het volgende: instelbaar van 10 graden tot 35 graden.
Mijn vraag: geldt dat voor het paneel zélf, en kan men de thermostáát wél op 5 graden (of meer) instellen?
Dan is dat een goede optie voor en niet al te kostbare vorstbeveiliging, toch?
Groet, Tosca
M

T. Kruse-Menke 23/02/2011 00:31:36

ecologisch
Reactie

@Tosca: De drie antwoorden:
1) Deze panelen zijn niet hetzelfde als Maxxino. De werking van de Maxinno is iets anders. De Maxxino panelen zijn bedoelt om een heel huis te verwarmen, maar de prijzen liggen dan ook veel hoger en de panelen zijn groter.
2) Blijft moeilijk te bepalen, maar vorstvrij houden moet wel lukken.
3) Dit kan, je zult dan zowel een thermostaat er los bij moeten kopen als een timer. De timer stel je in tussen 23:00-07:00u en de thermostaat op 5 graden. Groet Bart


Eco-Logisch 21/02/2011 09:17:07

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Hallo Bart, ik heb drie vragen:
1.Is de "Econo-Heat" hezelfde als "maxxinno" of is dat laatste infrarood verwarming? 2.Kan ik mijn vakantiehuis met steense muur, bestaande uit één grote ruimte (matig geïsoleerd) vorstvrij houden doordat men dat grotere paneel in de buurt van het sanitaire gedeelte (douche achter een gordijn)plaatst? 3. Kan men de "Econo-Heat" met een klok-thermostaat alleen 's nachts tussen 23 u en 7 u (nachtstroom) op 5 graden instellen?
Graag hoor ik van je. Bij voorbaat dank!
Mvg. Tosca

Tosca 18/02/2011 20:10:58

ecologisch
Reactie

Hallo Willem, helemaal goed samengevat! De reactie van mijn collega is inderdaad een beetje misleidend, want een elektrisch apparaat van 2400 tot 3500W verwarmd de ruimte natuurlijk ook sneller, dus deze is niet 1 op 1 te vergelijken met het Econoheat paneel. Zwaardere panelen zijn er inderdaad niet, maar wellicht in de toekomst. Groet Bart

Eco-Logisch 17/02/2011 17:12:23

Reactie

Beste Bart,

Mijn excuses. Deze informatie stond in het blad "Eigen Huis" bij de advertentie over dit paneel. Wel suggereerde je collega Rob (zie reacties hierboven) 19-12-2007 :

" Mensen die normaal genomen met een elektra kachel bij stoken moeten vooral deze aanschaffen want het verbruik is maar 425 watt waar een andere elektra radiator 2400 tot 3500 watt verbruikt, dat scheelt dus nogal ."
Dit lijkt me enigszins misleidend. Als ik e.e.a. goed begrijp heeft het paneel in vergelijking met een ander elektrisch verwarmingselement met dezelfde wattage een iets hoger (warmte)rendement, alleen hebben deze meestal een hoger basiswattage en zijn dan net wat warmer dan jullie paneel. Alleen jullie paneel is wel mooier en praktischer, maar wel iets duurder. Heb ik het zo goed samengevat?

Het is wel jammer er nog geen plaat is die iets zwaarder is; dat zou economisch aantrekkelijker zijn dan een plaat van 1 plaat van 400 + en 1 van 260. Komt deze wellicht in de nabije toekomst?

Groet,

Willem




Willem 15/02/2011 19:51:08

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

het verwarmingspaneel functioneert uitstekend en is heel gemakkelijk op te hangen.

jose derks 15/02/2011 10:28:16

ecologisch
Reactie

Hallo Willem, ik heb even gekeken en ik kon in de productinfo niet vinden dat de plaat 50% minder zou verbruiken dan een normaal verwarmingspaneel? Waar heb je dit gelezen? Ik hoor het graag, groet Bart

Eco-Logisch 15/02/2011 10:02:24

Algemene vraag

Beste Eco-Logisch,

Ik overweeg zo'n plaat aan te schaffen, maar ik snap iets niet:
Jullie geven aan dat de plaat ca. 50% minder energie verbruikt dan normale elektrische verwarmingsapparaten. Als ik echter het (engelse) testrapport lees, worden alle apparaten getest bij een verbruik van 425 watt. Het rendement temperatuurstijging onder ideale omstandigheden bedraagt voor 5 van de 7 apparaten tussen de 4 en 5 graden celsius (waarbij uw econo-heat op precies 5 graden uitkomt), gemeten over 2 uur. Kunt u mij aangeven waar die 50% minder energie dan zit.

Willem 14/02/2011 21:57:27

ecologisch
Reactie

Op het eerste gezicht (of op het eerste 'lees' in dit geval) zou ik zeggen dat het geen problemen moet opleveren en dat het paneel inderdaad op de meest efficiënte plek hangt in de ruimte. De 4,5 cm boven en onder is niet veel, maar ik verwacht dat het wel voldoende moet zijn. De schuine kant kan daarnaast positief uitwerken omdat de warmte snel door de ruimte wordt verspreid. Mocht het paneel toch niet goed werken, kunt u het desnoods ophangen naast de deur. Groet Bart

Eco-Logisch 25/01/2011 12:13:10

Algemene vraag

Ik kom nog even terug op mijn geval met de plint van 12,5 cm hoog en ca. 2 cm dik.
Er is nog een bijkomende beperking waar ik geen rekening mee had gehouden. De beschikbare hoogte boven de plint is 69 cm, vanaf daar gaat de muur onder een hoek van ca. 50 graden schuin omhoog (het schuine dak).
Met andere woorden, als ik het paneel gecentreerd ertussen ophang dan is de ruimte boven de plint tot het paneel 4,5 cm en de ruimte boven het paneel totdat de muur er boven schuin gaat lopen ook 4,5 cm. Is dit een optie? Dit is qua lokatie (centraal in de kamer) namelijk wel het meest geschikt.
Ik heb wel een stuk muur ter beschikking waar het paneel op 15 cm boven de plint (27,5 cm boven de vloer) kan worden gehangen (deze muur loopt wel recht omhoog) echter dan hangt het paneel naast een deur (die overigens wel altijd dicht is) in de hoek van de kamer.
Graag uw advies.

Kick 22/01/2011 17:10:44

sterOffsterOffsterOnsterOn
Gaat wel

De econo-heat voldoet niet helemaal aan mijn verwachtingen. Ik gebruik hem in een schuurtje van 3 bij 4 meter. De ruimte is redelijk geisoleerd. Het verschil met het gewone elektrische kacheltje is wel erg groot. De econoheat krijgt de boel (ook na een paar uur) nauwelijks iets warmer. Hij hangt een meter boven de vloer, misschien is dat te hoog?

carel 22/01/2011 12:46:03

ecologisch
Reactie

Er zijn 2 opties, hoger hangen (de minimale hoogte is 15cm, hoger kan altijd) of verder van de muur. De eerste optie lijkt mij de beste, verder van de muur hangen kan wel, maar het is qua uiterlijk minder mooi en ook onhandiger in het gebruik. Groet Bart

Eco-Logisch 20/01/2011 14:53:45

Algemene vraag

Het paneel moet op 15 cm van de vloer worden opgehangen echter er bevind zich een plint tegen de muur die is 12,5 cm hoog en ca. 2 cm dik. Dan hangt het paneel slechts 2,5 cm boven de plint. Wat nu?

Kick 20/01/2011 13:05:43

ecologisch
Reactie

Hallo Chris, moeilijk in te schatten. De plek is niet ideaal, maar omdat het alleen gaat om het verwarmen van de ruimte onder het bureau moet het geen probleem opleveren. Het hoeft dan ook niet 15cm boven de vloer te hangen. Het paneel wordt best warm ik durf niet te zeggen of dit verder heel veel invloed heeft op de pc. Omdat het paneel helemaal opgesloten zit zal het paneel het bureau wel een beetje opwarmen, (best luxe, bureau verwarming!)Groet Bart

Eco-Logisch 20/01/2011 11:11:09

Algemene vraag

Ik zit altijd helemaal verkleumd achter mijn pc, met ijskoude voeten, omdat mijn cv de werkkamer niet warm genoeg krijgt. Nu wil ik een paneel tegen de muur achter mijn bureau monteren. Is dit een verstandige plek? Als ik het paneel 15 cm van de vloer wil hangen zal het een klein stukje boven het bureau uitkomen (het bureau staat nu tegen de muur en zal ik dan dus een klein stukje naar voren moeten schuiven). Is er een bezwaar tegen het monteren op zo'n plek? En zouden het paneel, het bureau en het beeldscherm dat erop staat niet te heet worden?

Nog een vraagje: Ik lees dat ik de muur moet controleren op elektrische bedrading voor ik ga boren. Hoe doe je dat?

Chris 19/01/2011 17:50:00

ecologisch
Reactie

Ja dan zul je deze moeten openmaken. Wanneer je dit niet aandurft, kun je het paneel ook retour sturen, je krijgt dan een werkend paneel retour. Groet Bart

Eco-Logisch 10/01/2011 16:37:43

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Hoe moet ik kijken of de aansluiting niet goed zit in de schakelaar? Moet ik hem dan open maken?

Marijke 07/01/2011 14:43:42

ecologisch
Reactie

Het lijkt of er een aansluiting niet goed zit in de schakelaar. Je zou kunnen kijken of dit allemaal goed zit. Wanneer hij echt stuk blijkt te zijn kun je hem terug sturen. Groet Bart

Eco-Logisch 07/01/2011 14:35:37

ecologisch
Reactie

Je kunt je hand er idd niet opleggen, maar het paneel wordt niet zo warm dat het brandwonden kan veroorzaken. De schrikreactie zorgt ervoor dat je, je niet kunt branden.

Eco-Logisch 07/01/2011 14:31:58

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

plaat gemonteerd in een van de koudste dagen van 2010 .. na circa 1 dag aan staan werd de temperatuur aanmerkelijk hoger. Na twee dagen werd de ruimte behaaglijk. Let wel: de hele kamer van 10m2 was door en door koud ... dus dat duurt altijd even qua opwarmen.

Verder: het paneel wordt erg warm, je kunt je hand er zeker niet op leggen. Veilig voor kleine kinderen lijkt me dat toch niet ?

b Mendes 07/01/2011 14:22:53

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Ik heb de verwarmingsplaat al een tijdje, werkt goed als bijverwarming op mijn werkkamer. Maar nu doet hij het ineens niet meer. Het lampje brand wel. Wat kan er aan de hand zijn?

Marijke 07/01/2011 12:59:05

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

We hebben de verwarmingsplaten gekocht als bijverwarming. Omdat de kou nu verdwenen is en we de verwarming nog niet hebben gebruikt kunnen we nog geen oordeel vormen. In ieder geval was de installatie heel gemakkelijk. De levering was supersnel en goed verpakt.

J.H.Cornelissen 07/01/2011 08:52:38

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

helaas voor mij niet " het product" , de kleine ruimte die verwarmt zou moeten worden werd r

Weber 05/01/2011 12:34:42

ecologisch
Reactie

Hallo Rogier, volgens mij geeft dit wel degelijk aan dat het apparaat werkt. Van -2 naar 12 graden is een behoorlijke stijging. Het feit dat het -2 graden kon worden in die ruimte geeft volgens mij aan dat deze niet erg goed geïsoleerd is. Nogmaals, het paneel is bedoeld als bij- verwarming of op plekken waar geen verwarming is. Het dient natuurlijk wel goed geïsoleerd te zijn. Groet Bart.

Eco-Logisch 31/12/2010 10:47:31

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Het warmtepaneel van 400 watt gaf niet de warmte die was omschreven had deze op een kamertje hangen van 3 bij 3,5m heel de dag aan laten staan en op een winterdag van -2 kreeg ik het niet warmer als 12 graden heb deze dan ook direlt retour gedaan.

Rogier 31/12/2010 08:26:23

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

De informatie op de website over het apparaat was goed. Het apparaat werkt ook goed. De aflevering was sneller dan verwacht. De informatie over het bestel- en afleverproces was prima. Kortom, ik beoordeel als heel goed.

Henry Koning 18/12/2010 14:10:27

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Da's jammer, dat zou betekenen dat ik 2 panelen moet kopen om de ruimte bij koude dagen behagelijk te krijgen.
De converctorkachel die ik nu van de bouwmarkt heb is voor mij dus beter geschikt, kostte maar 24 Euro en kan op 650, 1100 of 2000 Watt.
Waarbij stand 1 voldoende is. En bij 25 Watt meer staat de ingebouwde ventilator ook nog aan.

Gerard Bol 14/12/2010 22:02:05

ecologisch
Reactie

Moeilijk te zeggen natuurlijk. Gezien de ruimte al wordt verwarmd lijkt het me wel te kunnen. Echter 1 paneel is voor ca. 12 m2, ik verwacht daarom dat 1 paneel wel te weinig is. Groet Bart

Eco-Logisch 14/12/2010 16:04:33

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

Ik heb naast het huis een aanbouw van 22m3 die net als het woonhuis, waar een open verbinding mee is, is voorzien van vloerverwarming.
Normaal gesproken is de temperatuur prima echter bij vorst komt de vloerverwarming net iets te kort. Kan ik deze ruimte (gezien de aanwezigheid van vloerverwarming) bij verwarmen met het 400 Watt paneel?

Groeten van Gerard.

Gerard Bol 07/12/2010 16:56:54

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

reactie op Jeroen
Mijn kamer is inderdaad geisoleerd en heeft dubbelglas. Mijn kamer is 16m2, daarom heb ik 2 panelen aangeschaft. Dus dat moet voldoende capaciteit zijn. Want één paneel verwarmd 10m2. Echter na 8 uur branden werd mijn kamer maar 1 graad warmer. De panelen worden wel warm, maar warmen niet de kamer op, ondanks de isolatie. Het kost dus alleen stroom, zonder de kamer op te warmen, niet zo voordelig voor het milieu en mijn portemonee

Lia 07/12/2010 11:55:34

sterOffsterOffsterOnsterOn
Gaat wel

i first placed it during that really cold spell and it struggled to heat my office space (4m x 5m, with big dakkapel). it is attached to a wooden wall under the dakkapel. it seems to work better now i put insulation reflector the other side of the wall. in normal cold conditions it does a good job. happy that there is a reasonably green solution to heaters!

Peter M 07/12/2010 10:29:25

ecologisch
Reactie

Hallo Lia, is de kamer geisoleerd, en heeft ie dubbelglas? De leverancier gaat namelijk wel uit van een geisoleerde ruimte! We krijgen namelijk vooral enthousiste reacties op de EconoHeat panelen.

Jeroen 06/12/2010 09:14:46

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Ik heb 2 econo heat panelen geinstaleerd in een kamer van 16m2 en ze staan nu al 3 uur aan en mijn kamer is net een graad opgewarmt van 10 graden naar 11 graden, terwijl op de site van de leverancier staat vermeld dat de kamer in 45 min verwarmd zou zijn. Weggegooid geld dus.

lia

lia  04/12/2010 17:35:25

Algemene vraag

wij hebben een woning met een vide (open verbinding tussen twee verdiepingen) waardoor alle warmte naar boven verdwijnt. Op de benedenverdieping (ca. 60 m3)zitten 3 cv-radiatoren maar de cv-thermostaat zit een verdieping hoger en slaat dus af wanneer het boven warm is. Om een lang verhaal kort te maken: is voor ons probleem uw product een oplossing als bijverwarming?

johan barendrecht 03/12/2010 22:28:53

ecologisch
Reactie

Ik vermoed dat dit wel moet kunnen, gezien de ruimte erg klein is. Natuurlijk genereert de ketel ook warmte wanneer hij aan staat, dus is verwacht dat wanneer de ketel het huis verwarmd de aanbouw makkelijk op temperatuur blijft. Een thermostaat is wel een te raden, zodat het paneel niet onnodig aan staat. Groet Bart

Eco-Logisch 03/12/2010 12:08:16

ecologisch
Reactie

We hebben er geen ervaring mee, maar iedereen hier denkt dat het geen probleem is.

Jeroen 01/12/2010 14:38:09

Algemene vraag

Wij overwegen de aanschaf van een econo-heat paneel voor de hobby/zolderkamer, ipv een oliegevulde elect. kachel. Echter, er zijn alleen schuine wanden, met gipsplaat (en vliesbehang). Kan dat?


Nynke 01/12/2010 13:16:07

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

De verwarming bevalt heel goed, houdt ons tuinhuis prima vorstvrij.
Hij neemt heel weinig plek in, en ziet er onopvallend uit.

Daniel 01/12/2010 11:30:11

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Wij hebben onze cv niet in huis, maar in een aanbouw van 1 x 1 x 2,3 m. Aan het huis vastgebouwd, maar moet in de vorstperiode bij verwarmd worden om de cv-installatie vorstvrij te houden. Nu hangt er een enorme (ouderwetse en energievretende) electrische spiraalverwarming in. zou deze vervangen kunnen worden door een econo-heat van 400 W? Is het dan geen probleem dat deze geen randaarde heeft? mvg NvD

nvd 29/11/2010 15:42:54

ecologisch
Reactie

Blijft lastig om te zeggen, gezien het warmte verlies door het enkel glas erg groot is verwacht ik dat 1 paneel niet voldoende is. (misschien zijn er mensen die ervaring hebben?) Het vloeroppervlakte dat een Econoheat kan verwarmen geldt alleen bij een goed geïsoleerd huis/kamer. Groet Bart


Eco-Logisch 29/11/2010 15:24:19

ecologisch
Reactie

Daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Natuurlijk alle verwarming helpt, maar of het voldoende is durf ik niet te zeggen. Echter gezien de convector een capaciteit heeft van 32509 watt, lijkt het me dat een een verwarming van 400watt weining extra effect heeft.

Eco-Logisch 29/11/2010 15:13:39

Algemene vraag

ik heb een tuinkamer met een convector met geforceerde luchtcirculatie (32509 watt) deze heeft een te kleine capaciteit om het echt warm te krijgen, is een panel van 400 watt ook te gebruiken als aan vulling hierop.
ruimte is 45 m3 met geïsoleerd dak en HR++ glas, 7 strekkende meters , 2,30 hoog.


Frank 28/11/2010 20:21:34

Algemene vraag

Hallo, ik heb een vraag over dit product.

Ik ben student en ben op zoek naar een verwarmingsproduct voor mijn woonkamer. De woonkamer is ongeveer 10 vierkante meter, hier is tot nu toe nog geen andere verwarming aanwezig, de lucht is dus flink koud te noemen. De kamer is geisoleerd met tochtstrips, deurstrips en vloerbedekking wat in dat licht voldoende werkt, er is alleen enkel glas in 2 balkondeuren geplaatst, wat wellicht wat energieverlies oplevert.

Is een verwarmingsplaat van 400 watt voldoende om de koude ruimte (bij een buitentemperatuur zal het binnen ongeveer 12 graden zijn) te verwarmen naar ongeveer 18 a 20 graden? M.a.w., kan het paneel een temperatuurverhoging van ongeveer 8 graden maken?

A.E. Hofman 28/11/2010 10:59:14

ecologisch
Reactie

Dat is erg afhankelijk van hoe groot het binnenverblijf wordt en de mate van isolatie. Ik kan dat helaas niet inschatten...


Jeroen 25/11/2010 08:12:51

Algemene vraag

Ik ben een honden kennel aan het bouwen in mijn tuin. nu wil ik het nachthok in mijn schuur maken die wil ik verwarmen +/- 15 graden is genoeg. mijn schuur is enkelsteens zou dit lukken? voor alleen het binnen verblijf

nico 25/11/2010 05:11:10

ecologisch
Reactie

De capaciteit is vermoedelijk te weinig. Alleen bij een stoel kan zeker, maar de hele ruimte verwarmen is waarschijnlijk niet mogelijk, deze zal kouder zijn, dit is wellicht niet behaaglijke.

Eco-Logisch 19/11/2010 11:35:01

Algemene vraag

Heb een grote woonkamer (4x10,5), goed geïsoleerd, maar mis een radiator. Kan met dit product (400 Watt) worden bijgestookt? Hoe (on)rendabel is het om hem alleen te gebruiken om een specifieke plek (bij leesstoel) in een grote ruimte te gebruiken en de cv uit te zetten?


saskia 16/11/2010 22:27:09

Reactie

Nou als ik mocht kiezen kocht ik een extra deken, de maat van de kamer is dusdanig dat je er volgens mij alleen komt om te slapen.,als je hem onder je bed hangt heb je een warm bed en inderdaad erboven is ook niet ideaal dus ons advies:niet kopen! groet rob

rob bos 12/11/2010 09:57:18

Algemene vraag

Ik zou het paneel graag willen plaatsen in een ruimte van ongeveer 3 bij 2. De ruimte wordt echter volledig in beslag genomen door een bed of door loopruimte. Is het mogelijk het paneel onder het bed te hangen. Het bed staat op ongeveer 50 cm hoge poten. Blijft de warmte dan onder het bed..?
Een alternatief is het paneel boven het bed te hangen, maar dan blijft de warmte waarschijnlijk 'hoog' hangen. De ruimte boven het bed is ongeveer 110 cm. Ik ontvang graag advies.

Marieke 09/11/2010 23:18:07

ecologisch
Reactie

@ Jos
Deze vraag is niet makkelijk te beantwoorden, dit zul je moeten testen. Ik weet niet of het paneel de hele ruimte kan verwarmen. Stel dat dit wel kan, dan is de vraag nog steeds of het paneel zuiniger is dan de gaskachel. Groet Bart

Eco-Logisch 08/11/2010 17:16:20

Algemene vraag

vraag:ik heb zelf een gaskachel in de woonkamer als ik nu 1 paneel plaats in deze ruimte bespaar ik dan op mn stookkosten of maakt dat dan niet uit het een staat dan immers aan het ander uit.

jos 04/11/2010 14:11:22

ecologisch
Reactie

Het paneel kan zowel in de lengte als in de breedte worden opgehangen.
Groet.

Jeroen 04/11/2010 11:51:35

Reactie

Het paneel van 260W is 45 x 60. Hoe moet deze worden opgehangen ?? Is 60 cm. de breedte en 45 cm. de hoogte, of kan het ook andersom ??



Mark 04/11/2010 11:43:00

ecologisch
Reactie

Als je 220 Volt hebt op de boot is dat geen probleem.

Jeroen 03/11/2010 12:32:26

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Ik wil een paneel op mijn motorboot in de kuip plaatsen (7x3). Is hij daar geschikt voor?
Groet M.I.Kluijtenberg

M.I.Kluijtenberg 03/11/2010 12:21:25

ecologisch
Reactie

Om de panelen te demonteren moet je een schroevendraaier of een plamuurmes achter de witte plastic pinnen zetten en ze voorzichtig naar voren trekken. Je kunt ook voorzichtig het paneel naar voren trekken, mits de pluggen goed vast zitten in de muur.

Jeroen 02/11/2010 12:43:37

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

Mooie vormgeving. Gemakkelijk zelf te plaatsen. Bijvoorbeeld heel geschikt voor de slaapkamer als het echt koud is en je 's nachts toch een beetje warmte in de kamer wil hebben.

Koos 02/11/2010 12:23:52

Algemene vraag

Als bezitter van een houten huisje in de Jura in Frankrijk en matig geisoleerd wil ik weten of er mensen zijn met een ervaring in het toepassen van Econo-Heat panelen als hoofdverwarming.
Totale opttervlakte is 1x 24m2, 1x 8m2 en 1x 11m2.
We hebben helaas geen gas.
Nu gebruiken we de ouderwetse el.wandstraal panelen waarachter een rooster en plaat een simpele gloeispiraal zit.

In het voor en na-jaar kan het redelijk koud zijn.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Mvg Henk van Schie
henkkvg@hotmail.com

Henk van Schie 02/11/2010 12:06:09

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

ik heb enkele electrische verwarmingspanelen gekocht. ik ben daarvan zeer tevreden, en de termosstaat ook. maar ik heb wel een vraag. bij defect hoe moeten we dit demonteren?

MARC

marc 02/11/2010 10:11:20

ecologisch
Reactie

Ik ben het niet met je eens! Je moet het niet zien als vervanging van een centraal verwarmingssyteem. Deze panelen functioneren prima in ruimtes van de aangegeven afmetingen die normaal geisoleerd zijn. En d.m.v. de bijbehorende stekkerthermostaat kun je voorkomen dat het paneel de hele dag aan staat en dus onnodig energie verbruikt.
Groet,

Jeroen 29/10/2010 10:14:35

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Wat een onzin zeg. Een elektrische verwarming van 400W. Klinkt natuurlijk prachtig, maar vertel er dan ook bij dat hij de hele dag aan moet staan om enigzins effect te hebben. En dan is je verbruik opeens enorm. Een verwarming met een hoger vermogen maar met een goede thermostaat schakelt eerder uit en verbruikt uiteindelijk veel minder.

Verbruik wordt bepaald door gebruik !!!

K. Reska 29/10/2010 09:54:38

ecologisch
Reactie

Jazeker. We hebben al een tijdschakelklok in het assortiment, maar binnenkort ook een van econoheat zelf. Groet Bart

Eco-Logisch 18/10/2010 15:25:29

Algemene vraag

Is het mogelijk om tussen het stopcontact en de thermostaat een tijdschakelaar te plaatsen om te voorkomen dat er niet onnodig verwarmd wordt?

Ton Keepers 17/10/2010 10:13:31

ecologisch
Reactie

Hallo Paul, de fabrikant raad af om het paneel te gebruiken in vochtige ruimtes omdat het paneel niet geaard is. Wil je dit toch toepassen, dan is dat op eigen risico. We hebben helaas geen alternatief, maar er is ongetwijfeld een elektrisch verwarmingssysteem verkrijgbaar voor de badkamer. Groet Bart.

Eco-Logisch 08/10/2010 13:50:46

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Wij verwarmen ons huis grotendeels met een speksteenkachel. De benedenverdieping wordt hiermee voldoende warm. De bovenverdieping blijft koud, maar dat vinden we niet erg, behalve voor de badkamer.

Maar dit produkt zouden we dit probleem kunnen oplossen: de badkamer willen we graag 's ochtends en 's avonds bijverwarmen. De ruimte is ongeveer 8 m2. Het alternatief is dat we anders met de cv het hele huis moeten gaan verwarmen, om ook de badkamer te verwarmen, dat lijkt ons minder duurzaam.

Nu zie ik hierboven dat het produkt niet aangeraden wordt op de badkamer. Ik kan me voorstellen dat de combinatie vocht/elekt. niet goed is (hoewel we de stekker door de mmur heen in een andere kamer in het stopcontact zouden stoppen.) Is er een alternatief?

Paul 06/10/2010 19:56:01

ecologisch
Reactie

Het verbruik van electrische radiatoren is meestal erg hoog. Het EconoHeat paneel is een stuk zuiniger.
Voor 15 m² levert het 400 Watt paneel echter waarschijnlijk net te weinig warmte. Je zou het kunnen proberen en, mocht het inderdaad te weinig warmte leveren, aanvullen met een 260 Watt paneel.

Jeroen 07/09/2010 08:20:42

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

geachte

ik verhuur enkele studio's 40vierkante meter maar de woonruimte is ongeveer 15 vierkante meter, nu verwar het met electrische radiator
zo dit toestel interessanter zijn voor energieverbruik?

marc 06/09/2010 22:30:23

ecologisch
Reactie

Ik ben bang dat de Econoheat panelen een helemaal afgekoeld huis niet snel genoeg kunnen verwarmen. Het zal inderdaad wel gaan (de capaciteit zou idd voldoende moeten zijn) maar het leveren avn voldoende energie om een heel huis snel op te warmen zal niet gaan. Over hoofdverwarming wordt door Econoheat niet gesproken, dus dat durf ik je niet te vertellen. We hebben wel eens panelen terug gehad, omdat deze niet een heel huis konden verwarmen. Overigens als bij-verwarming is iedereen heel enthousiast. Het verwarmen van een heel huis, zal toch op gas moeten. Het liefst op lage temp. zoals vloer en wand-verwarming. Als je daarbij nog een warmtewisselaar neemt(lucht of aardwarmte), kun je momenteel eigenlijk niet milieuvriendelijker. Een andere optie dan gas is een hout of pellet cv. Hier doen we zelf nog niets mee, maar er zijn bedrijven in gespecialiseerd. Ook dit gaat vaak in combinatie met lage temp. verwarming.

Eco-Logisch 23/08/2010 11:14:31

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Beste Bart,
Toch snap ik niet waarom je blijft herhalen dat het als bijverwarming geldt. Als je voldoende panelen installeert: te weten 1 per 12m2 zou het toch als hoofdverwarming moeten kunnen werken? Of is de piekcapaciteit dan niet genoeg?
Vraag: Hoeveel m2 kan je per paneel als hoofdverwarming aan? Of anders graag meer uitleg waarom dit niet kan.
Vraag 2: wat raden jullie mensen aan die op andere wijze dan met gas, hun hele huis willen verwarmen op een energie zuinige manier? (Ik neem aan dat jullie als bedrijf hierover hebben nagedacht)?
Bij voorbaad dank
Cyrille

algemene vraag 19/08/2010 13:15:33

ecologisch
Reactie

Hallo Chris, De berekening klopt. Of het aantal stookuren en stookdagen klopt, weet ik natuurlijk niet. Of de Econoheat panelen voldoende zijn voor een huis betwijfel ik. 1 paneel verwarmt een klein oppervlakte: ca. 12m2 terwijl een radiator over het algemeen een veel groter oppervlakte bestrijkt. De panelen zijn echt bedoelt als bij verwarming en voor kleine ruimtes zoals een caravan of tuinhuisje. Groet Bart


Eco-Logisch 16/08/2010 10:27:41

Algemene vraag

Kan ik er een vakantiehuisje in Duitsland mee verwarmen? Is dit goedkoper dan een cv laten installeren? enz.. Het klinkt te mooi om waar te zijn. CV installeren, leidingen enz. kost zeker 5000 euro.(Als het niet meer is) Voor 4 panelen en 4x thermostaat ben ik rond de 480 euro kwijt! Een gasaansluiting kost in een jaar 170 euro, en heb ik nog niet eens iets aan gas verbruikt. Uitgaande van 8 uren stoken per dag, 4 radiatoren a 425 Watt = 1700 Kw totaal per uur . Huidige energieprijs is 0.25 cent per Kw. = 0,425 cent per uur =
3,40 per dag x ongeveer 180 stookdagen = 612 euro totaal aan energie. OF REKEN IK VERKEERD? Ben je dat bedrag ook niet kwijt wanneer je met gas stookt? en dan nog eens de aanschafkosten van een cv, leidingen enz. Het is een oud huisje, wel geisolleerd.. maar het is de bedoeling dat het t huisje vorstvrij houdt, en als ik daar ben dat ik het wel warm heb. Is dit dan een goede investering? Er staan nu Nachtspeizerheizung kachels, die op nachtstroom draaien maar dan nog 6 a 7 euro per dag verstoken!!!, en het syteem is oud.. Graag reacties! Bij voorbaat dank!

Chris 14/08/2010 11:08:15

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Geweldig produkt het werkt prima in onze oude caravan, de ergste kou wordt weg gehouden en er ontstaat een prima temperatuur in onze slaapkamer als we naar bed gaan of halverwege de nacht zetten we de plaat uit al dat gezeur over het milieu dat intereseert mij niet, het milieu stopt niet bij de grens,kijk wat er nu in Rusland met al die branden gebeurd,en de olie katastrofe van BP, waar praten wij nu over.Kosten vallen beslist mee plm 15 euro per seizoen.
Ik ben de plaat aan het promoten op de camping Bedankt

Frans van Muiden 09/08/2010 20:43:40

ecologisch
Reactie

Hallo Johan, ik heb hier nog niet eerder van gehoord. De verwarmingspanelen worden vaker voor deze toepassing gebruikt, ook naast een CV. Het paneel wordt ongeveer even warm als een radiator en dit zal niet veel invloed hebben op de luchtvochtigheid. Het paneel werkt deels met stralingswarmte en deels met convectie. Dit is nagenoeg gelijk als een radiator. Ik zie geen bezwaren. Groet Bart

Eco-Logisch 10/06/2010 10:22:20

Algemene vraag

Hallo,
Ik vroeg me af of dit verwarmingspaneel geschikt is om op een baby kamer te hangen.
Dit ivm de luchtvochtigheid.
Er is geen cv op de babykamer, en voor de eerste paar maanden moet deze dus verwarmd gaan worden. Gezegd word dat zo'n kamertje eigenlijk niet door een electrische kachel verwarmd mag worden ivm te droge lucht.....
klopt dit.?

johan van den Hoof 09/06/2010 17:26:57

ecologisch
Reactie

Nee, dat is een andere fabrikant die ze hier in Nederland zelf maakt. Hij heeft 'ons' EconoHeat paneel wel als voorbeeld gebruikt.

Jeroen 02/06/2010 15:15:54

Algemene vraag

Is dit hetzelfde product als op deze site?
http://www.eco-verwarming.nl/eco_verwarming/


Jan 02/06/2010 14:31:23

ecologisch
Reactie

Hallo Harm, dat is inderdaad mogelijk en een groene oplossing. Voor het elektrische verwarmen van een hele woning heb je echter wel een ander verwarmingspaneel nodig dan bovenstaande (deze is alleen voor bij-verwarming) Verder is een grote windmolen nodig voor voldoende energie. Groet Bart

eco-logisch 14/05/2010 16:42:52

Reactie

Stel dat we onze boerderij voor 100% electrisch willen verwarmen door middel van een eigen windmolen van ruim voldoende capaciteit. Mij lijkt dat deze toepassing van electrische verwarming veel milieuvriendelijker is dan die via groen of grijs gas.
Groet, Harm Westers

Harm Westers 13/05/2010 18:06:46

Reactie

@Marcel
Het is inderdaad beter om te verwarmen met gas, aangezien stroom een hogere vorm van energie is. (Interessante vraag: Is stoken met gas beter dan elektrisch verwarmen op groene stroom?) De Econoheat is dan alleen bedoelt voor plekken waar dit niet mogelijk is, of als bij-verwarming. De omzetting van stroom naar warmte in inderdaad 100%. Maar hoe de warmte vervolgens zo snel mogelijk de kamer verwarmd is de kunst. De vorm en positie van het paneel spelen hier een rol. Uit testen blijkt dan de Econoheat dit sneller doet dan andere elektrische verwarming panelen. Het blijft natuurlijk een test, waar allerlei standaarden gesteld zijn die in de praktijk anders kunnen uitpakken(afmetingen ruimte, obstakels e.d.). Groet Bart.


Bart de Vries 15/03/2010 12:16:24

ecologisch
Reactie

Hallo Janos, sorry we geven alleen antwoord wanneer er een vraag gesteld wordt, de vraag van Jan is er doorheen geglipt. Bij deze alsnog het antwoord:

@Jan Het is altijd beter te verwarmen met Gas. De econoheat panelen zijn bedoelt als bijverwarming of in ruimtes waar geen mogelijkheid is tot verwarmen met gas. (caravan bijvoorbeeld). Om heen heel huis te verwarmen zijn de panelen niet geschikt.


Eco-Logisch 15/03/2010 11:57:09

Algemene vraag

Waarom wordt er niet overal een antwoord opgegeven ?
Met name de mensen die vinden dat het koud blijft Lia 12/02/2010 22:01:26 of gerichte vragen Jan 22/01/2010 23:43:42 blijven onbeantwoord ??

Janos 14/03/2010 00:42:20

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Grapppige discussie over die Econoheat. Maar laten we even bij de basis blijven.

- Elektriciteit moet opgewekt worden in een centrale (wrsch gasgestookt)
- Deze elektriciteit moet vervolgens met verlies getransporteert worden naar je woning (P = I^2xR en P=UxI))
- Deze kachel heeft als uniek eigenschap dat ie met convectie werkt. Waarom is dit uniek? Warmteproducerende elementen werken met convectie en straling - of je dat nou wilt of niet
- omzetting van elektrische energie naar warmte-energie is wel heel erg basaal: elektrische energie erin = warmte-energie eruit (of geeft ie soms ook licht?). Hoe kan je dan zeggen dat de ene kachel van 400 watt een lager rendement heeft dan een andere kachel van 400 watt? 400 watt is in dat geval 400 watt en dat raak je kwijt in de ruimte waar die kachel staat.



Marcel 13/03/2010 09:46:56

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

Als bijverwarming prima. Ik had dit besteld met als doel twee radiatoren te vervangen, echter, daar hebben ze te weinig capaciteit voor.

Steve van der Lek 02/03/2010 10:47:38

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Zo slecht dat we er zelfs de lol van inzien als we klappertandend onze slaapkamer in gaan! Het helpt dat we deze econoheat voor een klein prijsje met een Nuon cadeaucheque konden aanschaffen.
De plaat wordt gloeiend heet maar geeft vrijwel geen warmte af. Als we met ons hoofd boven de opening tussen plaat en muur hangen voelen we wel een lauw luchtstroompje opstijgen. Toch blijft het op de kamer kouder dan op de (onverwarmde) gang.
De kamer is ca. 12 m2, niet geweldig geisoleerd, maar van verwarming is hoegenaamd niets te merken!

Lia 12/02/2010 22:01:26

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

Prima bijverwarming in een slaapkamer 3 x 4 waar de CV radiater te klein is. Ik gebruik hem samen met de termostaat, werkt prima.
In noggeen half uur geinstalleerd.

Olrac 07/02/2010 23:19:33

ecologisch
Reactie

Hallo Steven, dit zou ik niet aanraden. Het lijkt mij efficiënter om direct het water te verwarmen. Daarnaast verwacht ik niet dat de econoheat een ruimte kan verwarmen tot 28 graden. Het zal dan erg goed geïsoleerd moeten zijn en waarschijnlijk heb je meerdere panelen nodig, waardoor de winst verloren gaat. Een verwarmingselement voor in het aquarium (op de bodem) zal het beste werken. Ik weet overigens niet of dat mogelijk is, een verwarmingselement in het aquarium. Groet Bart

Eco-Logisch 04/02/2010 17:25:51

Algemene vraag

Hallo, ik heb een inpandige berging van ca. 15 m2. De ruimte is redelijk geisoleerd. Ik houd hier 3 grote aquaria in (totaal ca. 4000 ltr water), welke op dit moment draaien op 3 x 300 watt electrische verwarmingverwarmingsstaaf. De verwarmingselementen zitten in het biologisch filter dat op de grond staat. Ik ben me onlangs rot geschroken van de energie eindafrekening en overweeg nu de ruimte in z'n geheel te verwarmen, waardoor de verwarmingselementen weg kunnen. De ruimte moet permanent tot ca. 28 graden verwarmd worden. Is uw product hier de juiste oplossing. Zo nee, wat is een goed alternatief? Zo ja, waar (hoogte) kan ik het verwarmingspaneel het beste plaatsen? BVD

steven 30/01/2010 19:35:45

ecologisch
Reactie

Het beste kun je met behulp van een thermostaat en eventueel een extra tijdschakelaar de panelen zo afstellen dat de ruimte warm is, en het paneel niet onnodig aan staat. Dit zal je moeten uitproberen. Hoe meer het paneel uit staat, hoe beter dit natuurlijk is voor de stroomrekening.

Eco-Logisch 25/01/2010 10:23:30

ecologisch
Reactie

Dat zou zeker helpen. Door een raam heb je vaak last van koude val, dus de plaatsing van het paneel onder het raam, zal dat tegen gaan, en daarbij zal het de ruimte bij-verwarmen.

Eco-logisch 25/01/2010 10:18:43

ecologisch
Reactie

Er zijn geen gegevens over te vinden. Je zou wel zeggen dat door de opening onder kleiner te maken dan boven inderdaad de luchtstroom beter wordt, maar ik denk dat het effect qua sneller opwarmen van de ruimte gering is. Ik hoor natuurlijk graag de bevindingen! Groet Bart

Eco-Logisch 25/01/2010 10:04:36

Algemene vraag

Ik overweeg een Econo-Heat unit aan te schaffen en heb een vraag over de montage. Zou de luchtcirculatie tussen de muur en de verwarmingsplaat verbeteren als de plaat met een geringe hoek van 5-10 graden schuin tegen de muur wordt gemonteerd (de opening onder groter dan boven?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Peter van der Hoeven 23/01/2010 16:20:30

Algemene vraag

Wij hebben een L/vormige kamer met op de korte poot een hoekraam. De CV zit gericht op de lengterichting van de lange poot van de L. Daardoor is het gedeelte bij het hoekraam niet echt comfortabel warm. Zou een paneel onder het hoekraam (zit op 1 meter hoogte) een goede bijverwarming zijn?

Robert 23/01/2010 14:40:31

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Wat is goedkoper gaskachels of het verwarmingspaneel ?
Mijn huisje is van 1904 en niet al te best geïsoleerd, ik heb alleen gaskachels (geen CV)
Ik heb nu 4 platen gekocht maar heb me laten vertellen dat het misschien wel duurder was dan Gas !
Moet je ze overdag uitzetten of juist aan laten voor de prijs van elektra ?

Jan 22/01/2010 23:43:42

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Erg makkelijk te bevestigen. Verwarming voldoet prima.

Huub 21/01/2010 07:59:59

ecologisch
Heel Goed

De panelen van Lexin ken ik niet, en dus lastig om te vergelijken. Een econoheat paneel van 400W kan een ruimte van ongeveer 12m2 verwarmen. (normale hoogte en normaal geïsoleerd). De panelen zal je inderdaad een tijdje van te voren moeten aanzetten, net als een radiator van te voren aan zal moeten om de ruimte op te warmen. Door gebruik te maken van een tijdklok en thermostaat is door te experimenteren een zo energie zuinig mogelijke regeling in te stellen, zodat het paneel niet onnodig aan staat.

Eco-Logisch 19/01/2010 12:29:03

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

misschien rare vraag, maar kan men deze panelen vergelijken met panelen van lexin (ook nederlands) daar hebben ze hier in belgië wel een showroom van, zijn daar dan van de week ook geweest maar daar kreeg ik de opmerking dat de panelen niet zo goed van toepassing waren voor mij. nu eventjes schetsen misschien, heb mijn garage omgebouwd tot klein schoonheidssalon voor mijn vrouw, (ong 25 m² ) hebben hier ook een radiator voorzien ( alles is hier op aardgas) om deze ruimte mee te verwarmen maar krijgen het hier niet echt warm, ook omdat de mensen toch wel schaars gekleed plaatsnemen op een welliswaar verwarmde stoel. en kreeg daar de opmerking dat ik het paneel minstens 1 uur op voorhand moet aanzetten om daadwerkelijk de ruimte mee op te warmen en dit dan ook ecologisch niet verantwoord is.
mvg bob

bob.laekeman 18/01/2010 18:22:38

ecologisch
Reactie

Ik heb geen idee of ze in Belgie verkrijgbaar zijn. Wij kunnen ze wel naar elk gewenst adres in belgie versturen!

Jeroen 18/01/2010 16:47:28

ecologisch
Reactie



Jeroen 18/01/2010 16:46:21

ecologisch
Reactie

Op zich kan dat wel, maar het komt de effectieve werking niet ten goede. De luchtcirculatie die het paneel nodig heeft om de ruimte te verwarmen kan dan niet goed de hele ruimte beslaan. Warme lucht stijgt op, dus je loopt het risico dat het onder in de ruimte niet warm wordt.
Veel exacter kan ik het helaas niet aangeven. Het systeem is gebaseerd op luchtcirculatie, dus als die niet goed is wordt de ruimte niet gelijkmatig verwarmd.

Jeroen 18/01/2010 16:43:35

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Nog geen exact antwoord dus nog maar een keer proberen:
Mag het paneel op elke hoogte aan de muur worden opgehangen.Er staat nl in de beschrijving 15 cm van de vloer....
Mag er boven het paneel een boekenplank gemonteerd zijn?Met het oog op afgifte van de warmte

Ferron 18/01/2010 15:13:56

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

zijn deze panelen ook in belgië te koop ?

bob.laekeman 18/01/2010 13:32:11

ecologisch
Reactie

In een gang bij de voordeur, denk ik dat de werking van een Econoheat paneel tekort zal schieten om voldoende te verwarmen.

Jeroen 18/01/2010 08:59:23

ecologisch
Reactie

Dat is erg afhankelijk van het oppervlak van de te verwarmen ruimte. Ik kan me voorstellen dat een boot te vochtig is om hem comfortabel warm te krijgen met een EconoHeat paneel...

Jeroen 18/01/2010 08:55:39

ecologisch
Heel Goed

Op zich kan dat wel, maar het komt de effectieve werking niet ten goede. De luchtcirculatie die het paneel nodig heeft om de ruimte te verwarmen kan dan niet goed de hele ruimte beslaan. Warme lucht stijgt op, dus je loopt het risico dat het onder in de ruimte niet warm wordt.

Jeroen 18/01/2010 08:49:38

Algemene vraag

Kan ik hiermee mijn boot verwarmen ? veel ramen, vocht

Arjan 17/01/2010 19:30:29

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

hallo,

is het verstandig om het Econoheat paneel ter vervanging van een stadsverwarmings paneel te plaatsen? is dit goedkoper? het gaat hierbij om de gang bij de voordeur, tegenover een trap naar boven.

alvast bedankt.

sander 17/01/2010 19:05:50

ecologisch
Reactie

Deze zijn sinds kort leverbaar. Ik heb ze toegevoegd als gekoppeld artikel onder dit product. Groet Bart

Eco-Logisch 16/01/2010 14:19:57

ecologisch
Reactie

Jazeker, op de zijkant van het paneel.

Eco-Logisch 16/01/2010 14:16:59

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Kan het paneel ook op ee hoogte van ongeveer 1 meter 25 cm opgehangen worden en is het dan erg dat er 10 cm boven het paneel een boekenplank zit gemonteerd?

 16/01/2010 12:09:26

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

mijn vraag is waarom leveren jullie er geen thermostaat bij?
wil deze verwarming bij mijn vogels gebruiken,dag en nacht
waar koop ik een snoer thermostaat? ( en betaalbaar)
nuon leverd deze kachels ook maar ook de thermostaat?

Henk 15/01/2010 23:37:21

Algemene vraag

Ls,
zit er op het paneel een aan/uit schakelaar ?



b.j.eerhart 15/01/2010 22:42:41

ecologisch
Reactie

Dat kan in principe wel als je hem staand dicht langs de muur plaatst op een soort voetstukje (2 klosjes bijvoorbeeld). Dan kan ie op die manier de warme lucht aanzuigen en laten circuleren. Er zijn geen kant en klare standaards voor. Succes!

Jeroen 11/01/2010 15:21:14

Algemene vraag

Ik wil het paneel graag 'los' gebruiken, zoals je een straalkacheltje ook kunt verplaatsen. kan ik 'm dan op een standaard plaatsen op zijn kant of juist liggend? Bestaat er een standaard voor of kun je me iets aanraden dat ik hiervoor zou kunnen gebruiken? (materiaal)
dank je!
Astrid

Astrid 10/01/2010 19:30:29

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

Verwarmt, ook in deze koude periode, een altijd enigszins onderkoelde ruimte goed bij. Kan nog niets over de kosten zeggen. Wel dat de montage een 'matter of minutes' was.
mvrgr
Reint Laan

Reint Laan 09/01/2010 17:44:59

Geen mening

Wat kost het:
Eén paneel dat voortdurend brandt kost 2,50 per dag, 17,50 per week, ongeveer 75 euro per maand.
Heb je er twee, dan ben je het dubbele kwijt: 35 euro per week, dat is ongeveer 150 euro per maand - als ze allebei continu aan laat staan.

Hoe bereken je dat:
Als je de kachel van 400 Watt 1 uur stookt gebruik je 0,4 kilowattuur (dat is 1000 watt gedurende 1 uur). Prijs 2009 voor 1 Kilowatt-uur = zo'n 25 cent.
Per paneel per uur kost het dus 0,4 x 25 ct = 10 ct.

Laat je nu bv 2 van die panelen 24 uur per dag branden, dan kost dat per dag 10 ct x 24 uur x 2 stuks = 480 cent = 4,80 euro (afgerond 5 euro per dag). Per week = 5 x 7 dagen = 35 euro.


Melissa 02/01/2010 22:15:17

ecologisch
Reactie

Ja, het paneel wordt gewoon met de stekker op het lichtnet aangesloten.

Jeroen 29/12/2009 12:58:30

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Hierbij bedoel ik dat het werk net als de zonnepanelen dat het stroom krijg van licht of anders. Dus de econoheat gebruikt van de gewone stroom?

maria 29/12/2009 12:16:46

ecologisch
Reactie

Hallo Maria, het Econoheat paneel heeft een snoer van ca. 1 meter met stekker. Ik snap niet goed wat je bedoelt met de vraag of ie stroom van zichzelf neemt....?

Jeroen 29/12/2009 10:24:24

Algemene vraag

Heeft de econo-verwarming een snoer voor de elektriciteit? en neem die stroom van zich zelf?


maria 28/12/2009 23:59:19

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Doet het zeer goed en nu met de stekkerthermostaat is het een hele mooie oplossing voor plekken waar je geen cv kunt ophangen.



Anita de klerk 24/12/2009 09:37:20

ecologisch
Heel Goed

Dan kan het nog aan de plek van plaatsing liggen, kun je s.v.p. even telefonisch contact met me opnemen?
020-6823707

Jeroen 24/12/2009 07:53:06

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Het paneel wordt warm, maar niet gloeiend. En de kamer is OK geisoleerd, niet perfect, maar ook zeker niet heel slecht.

Groetjes, Tessa

Tessa 23/12/2009 17:59:55

ecologisch
Reactie

Dat moet ie in principe goed kunnen verwarmen. Is de ruimte wel normaal geisoleerd? En wordt het paneel zelf goed warm?

Jeroen 23/12/2009 17:53:12

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

De kamer is 10 vierkante meter.

Met vr. grt.

Tessa

Tessa 23/12/2009 17:10:00

ecologisch
Reactie

Wat zijn de afmetingen van de kamer?

Eco-Logisch 23/12/2009 16:51:50

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Er mag hier veel meer reclame voor gemaakt worden.
Het is en geniale vinding...

a.henrichs 20/12/2009 15:54:22

ecologisch
Reactie

Dat is ongeveer 0,10 euro per uur. (huidige energieprijs)

Eco-Logisch 17/12/2009 14:26:27

Geen mening

Ik zou graag weten wat de plaat per uur aan euro,s kost.

Vriendelijk Willem,

W.Sirach, 17/12/2009 12:23:53

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Hallo. Ik heb gister een econoheat-paneel opgehangen. Vanochtend zodra ik opstond aangedaan en na 3 uur nog steeds geen warme kamer. Hoe kan dit?

Vr. Grt. Tessa

Tessa 16/12/2009 13:22:04

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

beste Marco kan je mij vertellen wat een maxxinno paneel kost?
gr Cate

cate 09/12/2009 18:28:58

ecologisch
Reactie

Hallo Piet, het paneel is inderdaad niet stevig genoeg om het hiervoor te gebruiken. Daarnaast is het paneel echt bedoelt als ruimte verwarming. Groet Bart

Eco-Logisch 23/11/2009 09:37:12

Algemene vraag

als je deze plaat wilt gebruiken als rug- of zitplaatsverwarming op een bank (met een kussen ertussen, want anders wordt het te warm). Loop je dan de kans dat de plaat gaat breken?


Piet 21/11/2009 11:30:41

ecologisch
Reactie

Het paneel wordt altijd ca. 1 cm vanaf de muur gemonteerd. (met bijgeleverde afstandhouders). Op deze manier kan de warmte ook makkelijk naar achter stralen en zo lucht aanzuigen vanaf onder. Hierdoor zal naast de stralingswarmte ook convectie warmte ontstaan. En rendeert het paneel optimaal.

Eco-Logisch 12/11/2009 11:33:31

Algemene vraag

Wat is de stralingswarmte naar de achterzijde van het paneel? Achterliggende gedachte is: stel dat ik een Econoheat-paneel wil monteren aan een wand die afgetimmerd is met een kunststof plaat, neem ik dan een risico? Wat is de minimale afstand tussen achterzijde paneel en wand om dat risico uit te sluiten?
Groet, Emiel

Emiel ten Voorde 11/11/2009 07:17:37

Reactie

Beste Bart, uw antwoord is duidelijk en het testrapport ook. Toch wel ontzettend jammer dat door andere leveranciers de resultaten van het testrapport zo onzorgvuldig en tendentieus gebruiken in een reklame-uiting. Goede en heldere voorlichting, zeker in publikaties voor een milieukritisch publiek, is mijns inziens altijd beter dan hetgeen nu gebeurt is.

Groet


Jos Reubsaet 10/11/2009 14:15:46

ecologisch
Reactie

Hallo Jos, bedankt voor de kritische reactie. Allereerst voor de duidelijkheid, de advertentie of het artikel in 'Wonen en Leven' is niet afkomstig van ons, maar een andere leverancier of vertegenwoordiger van de Econoheat. Zoals u kunt zien in de informatievoorziening hierboven, gaan wij anders om met het verstrekken van informatie en de voor en nadelen van onze producten. Wij hebben een transparante informatievoorziening en indien mogelijk voorzien van testrapporten. (zie tabblad milieu). Ik ben het dan ook helemaal eens met uw kritiek op teksten zoals: 'verwarmd de gehele kamer' of 'geen asbest'. Dit biedt geen enkele toegevoegde waarde. Zoals u echter kunt zien in het testrapport in het tabblad milieu gaat de Econoheat wel degelijk anders om met warmte afgifte dan andere verwarmingselementen. Daarnaast wordt het paneel gemaakt in zuid afrika in projecten waarbij de bevolking aan werk geholpen wordt voor eerlijke lonen. Daarbij is het paneel ook nog mooi vormgegeven en dus voor ons een reden om het op te nemen in het assortiment. Het blijft overigens altijd beter een ruimte te verwarmen m.b.v. gas. Groet Bart

Eco-Logisch 09/11/2009 17:13:58

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Het artikel lezende in de rubriek 'Wonen en Leven', kan ik niet ontdekken wat nu het voordeel van het Econo-Heat systeem zou zijn.
Goedkoop in gebruik: is niet goedkoper dan andere elektrische verwarming omdat bij elk elektrisch apparaat alle toegevoerde energie wordt omgezet in warmte.
Verwarmt de volledige kamer: is nergens op gebaseerd omdat dit geheel afhankelijk is van de warmteverliezen van de ruimte en de verdeling van de verwarmingselementen.
Energiebesparend: is nergens op gebaseerd.
Niet ontvlambaar: vrijwel geen enkel verwarmingsapparaat ontvlamt.
Droogt niet uit: geen enkel elektrisch of CV-verwarmingsapparaat droogt de lucht. De binnenlucht droogt in de winter ten gevolge van toevoer van ventilatielucht van buiten, met een relatief laag vochtgehalte.
Geen asbest etc: is onzin want asbest is al sinds tientallen jaren verboden.
Kortom, u maakt reklame voor iets dat geen enkele relatie heeft tot energiezuinigheid of milieuvriendelijkheid.

Jos Reubsaet 09/11/2009 16:44:19

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Dank voor de supersnelle levering. Binnen 10 minuten hing de verwarming en het werkt prima! Zeer goed alternatief voor mijn oude energieslurpende straalkacheltje.

Elske 04/11/2009 19:26:07

ecologisch
Reactie

@Robert. Het is niet aan te raden het paneel in de badkamer te gebruiken.

Eco-Logisch 26/10/2009 12:50:17

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Is deze verwarmingsplaat veilig te gebruiken in een badkamer?

Robrt 25/10/2009 23:04:07

ecologisch
Reactie

Dit zal zeker werken. Je moet de folie goed vastplakken op de achterkant. Groet Bart

Eco-Logisch 06/10/2009 13:28:43

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Ik heb een kleine ruimte waar ik mijn computer heb staan. Als ik in de koude maanden wat langer achter de computer zit krijg ik koude voeten en na een tijdje ben ik helemaal koud. Ik heb dit paneel nu als voetverwarming onder mijn buro geplaatst. Ik heb er een (wasmachine)trekschakelaar met lampje tusssen gemonteerd, zodat ik meteen kan zien of de verwarming aan of uit staat. Ik heb nu dus geen last meer van koude voeten, en dat zit een stuk comfortabeler! Heeerlijk!! Toch nog een vraagje: Zou het zinvol zijn om warmtereflecterende folie achter het paneel te plaatsen om meer warmte mijn kant op te stralen i.p.v. naar de muur?

Felix Baas 06/10/2009 12:34:35

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Hi Bideb,
Bij toeval las ik je bericht. Het is nog zomer maar ik heb het paneel wel getest (laat in de avond). Gewoon de temp op 35gr ingesteld :-). Binnen minuten (1-2) voelde ik al de warmte. In mijn garage staat een oude kever die ik restaureer dus deze winter geen koud of roestig gereedschap meer. Het paneel heb ik gemonteerd met haken aan het plafond, zo kan ik hem ook in de tuin gebruiken of in mijn pc- kamer op zolder. Er zit een draadloze digitale thermostaat bij dus dat maakt verplaatsen wel heel erg gemakkelijk. Ook voor mij was het nieuw, maar ik ben zeer enthousiast over het feit dat ik het aangeschaft heb.
Succes,
Marco.

 12/08/2009 17:57:11

Algemene vraag

Beste Marco,

Kan je mij vertellen hoe het maxxinopaneel bevalt?

BIDEB 11/08/2009 17:07:23

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Inderdaad Erik,
Als je met 145w maar liefst 20-25mtr kunt verwarmen is dat zeer revolutionair te noemen. Elke andere conventionele ir-verwarming verbruikt al snel 1500-2500w en dat voor een gebiedje van ong. 6mtr. Ik verbouw momenteel mijn hobbygarage, daar komt alleen Maxxinno in als verwarming. En als ik drie jaar geleden geen nieuwe kachel had gekocht kwam in mijn hele huis maxxinno te hangen.

Marco 05/08/2009 16:09:32

Reactie

Infraroodverwarming kan zéér economisch zijn en is met zekerheid goed voor het milieu. Maar..... dan moet je wel een origineel aanschaffen, MET, 5 jaar garantie, draadloze digitale thermostaat. Nóg belangrijker is dat je het koopt bij een vakbedrijf net als ik gedaan heb. Kijk eens op maxxinno.nl daar vind je alle info.
Succes.

Erik 29/07/2009 17:08:30

ecologisch
Reactie

Ik verwacht dat de Econoheat over het algemeen goedkoper is dan een gaskachel. Het is wel lastig te vergelijken er zijn veel types gaskachels met verschillende capaciteiten e.d. Groet Bart

eco-logisch 12/06/2009 13:22:40

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

is econo heat net zo duur als gaskachels?

monique 11/06/2009 19:48:45

ecologisch
Reactie

Hoi Marjan, De bio-cv is alleen geschikt wanneer je een groot pand gaat verwarmen en fungeert als alternatief voor een cv-ketel. (lijkt me niet geschikt in dit geval, daarnaast is hij heel prijzig). Wat betreft de infrarood verwarming durf ik je niet te zeggen of dit geschikt is voor de praktijkruimte. Kun je mij misschien wat meer gegevens mailen over de ruimte zoals afmetingen e.d. en of er een ketel aanwezig is in een aangrenzende ruimte? Dan kan ik kijken of we een oplossing kunnen verzinnen. Het mailtje kun je sturen via de contact pagina. Groet Bart

eco-logisch 03/04/2009 17:24:05

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Goedendag,
Nog steeds ben ik op zoek naar de meest milieuvriendelijke en minst kostbare bijverwarming voor een praktijkruimte. Zojuist werd ik gewezen op infraroodverwarming die ook 50% zou besparen tov de electr. kacheltjes. Ook de bio cv kwam ik daar tegen.(www.bcon-energysystems.nl/cms-lexin.html) Wat vinden jullie/ kennen jullie die oplossing? BVD

marjan 03/04/2009 14:39:42

ecologisch
Heel Goed

Beste Carol,

De panelen zijn er voor gemaakt om langdurig aan te staan. Ik begrijp echter het probleem van het ontbreken van een thermostaat. Er zijn echter wel oplossingen door er een snoerthermostaat tussen te plaatsen.

Met vriendelijke groeten,

Hans Holleman

 21/12/2008 17:05:34

sterOffsterOffsterOnsterOn
Gaat wel

ik ben niet zo enthousiast en inmiddels op zoek naar andere warmtebronnen, mijn energie rekening is omhoog geschoten en daar ben ik niet zo blij mee, veel zou opgelost zijn met een termostaat( bij elke plaat)maar ik heb 5 platen en nog is het niet behaaglijk.we laten de platen continue aan, want aan/uit,aan/uit is ook kostbaar. op elk willekeurig electr.kacheltje zit een termostaat, waarom hier dan niet?

carol 16/12/2008 22:35:01

Reactie

Dat is inderdaad onmogelijk, maar door de efficiente manier waarop de econoheat de warmte distibuteerd is het rendement van de econoheat hoger.
zie ook:
http://www.econoheat-europe.com/index1.htm



eco-logisch 11/07/2008 11:16:12

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Sorry dat ik zo aanhoud. Maar nu suggereer je dat deze elektrische kachel per opgenomen Watt meer warmte afgeeft dan een gewone. En dat zie ik niet zo.

Bert 10/07/2008 11:58:04

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Het verwarmen op gas is altijd beter, het rendement is veel hoger dan wanneer je de ruimte electrisch verwarmt. Het is echter niet altijd mogelijk om te verwarmen m.b.v. gas. (schuur, caravan enz.) Dus als vervanging voor de bestaande elektrische verwarming is dit de beste oplossing. Neemt weinig ruimte in beslag en verwarmt een veel grotere ruimte met dezelfde energie dan de bestaande elektrische kachels. Daarbij komt dat de platen zijn gemaakt in afrika, in projcten waarbij ze eerlijke arbeidsplaasten en lonen voor de medewerkers verschaffen.
Kortom verwarmen op gas is altijd beter( met vloer of wandverwarming nog beter dan met radiatoren) maar is dit niet mogelijk, dan is deze verwarmingsplaat een interressant product. Groet Bart

eco-logisch 10/07/2008 10:59:35

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Ik begrijp hier niets van.
Ik heb hier thuis ook nog wat oude elektrische kacheltjes. Die ook maar 500 watt gebruiken. Gewoon gekocht bij de bouwmarkt destijds.

Kan iemand me uitleggen waarom het gebruik van elektra voor verwarming (die elektra wordt uit gas gemaakt met een rendement van 40%)ecologisch verantwoord is?

gr
Bert

Bert 10/07/2008 10:01:30

ecologisch
Heel Goed

Hallo Carol,

Er zijn geen speciale bevestigingssets voor houten wanden. Het maakt niet uit of je de meegeleverde pluggen gebruikt of niet, zolang er maar een ruimte tussen het paneel en de wand blijft i.v.m. de warmte circulatie.

Een klein buisje (bv, elektrapijp o.i.d ) is prima te gebruiken in combinatie met normale schroeven. Je zou ook het plug gedeelte van de plug kunnen afsnijden/zagen en de rest van de plug gebruiken als afstandhouder tussen econoheat en wand. Voor holle wanden zijn in de bouwmarkt speciale holle wandpluggen te koop. Deze zijn ook te gebruiken in combinatie met een afstandhouder.

Dit heeft verder geen invloed op de garantie.

Groet

eco-logisch 20/06/2008 15:19:40

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Hallo,

Zojuist heb ik het bestelde Econo-Heat verwarmingspaneel binnengekregen. De bijgeleverde bevestigingspluggen zijn voor een stenen muur en ik moet het paneel gaan bevestigen tegen een houten muur. De bijgeleverde pluggen zijn daarvoor echt niet geschikt, ook al omdat dan het hout gaat splijten zodra je de plug erin doet (houten binnenwanden op houten skelet, dus hol erachter met isolatiemateriaal). Hebben jullie ook speciale bevestigingssets voor houten wanden? En zo nee, kan het dan ook met gewone schroeven (met behoud van de garantie?).

Ik hoor het graag. En ik ben ook wel benieuwd of ik nu de eerste ben met deze vraag, er zijn toch vast wel vaker mensen die het tegen een houten wand willen plaatsen (tuinhuisjes met logeerfunctie enzo).

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet


Carol Tummers 20/06/2008 15:06:47

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed



 07/04/2008 09:32:47

sterOnsterOnsterOnsterOn
Heel Goed

Perfect kacheltje voor het schuur, had eerst een gevelkachel gekocht maar kon geen plaats vinden om het te plaatsen.Dit paneel was binnen 5 minuten geplaatst en neemt haast geen ruimte in beslag en houdt mijn goed geïsoleerde schuur (2.7x3.8x2.2)perfect op temperatuur. En dat voor slechts 425 Watt.
Johan

Johan 06/04/2008 15:22:26

ecologisch
Reactie

Hij verwarmt een kamertje van 6 tot 8 vierkante meter binnen een uur indien goed geisoleerd ,dus dat valt mee niet waar!!Hij is ook bedoelt als extra verwarming een HR ketel is de beste optie.

bart 19/12/2007 13:38:04

Algemene vraag

Deze verwarming heeft geen thermostaat en moet je een dag van tevoren aanzetten om een kamer op te warmen. Mijn oliegevulde radiator heeft meer vermogen (Watt), maar daardoor kan ik mn werkkamertje in een uur opwarmen. Bovendien heeft mn oliegevulde radiator wel een thermostaat (en schakelt dus af en toe uit). Ik vraag me dan ook of de claim van 50% zuiniger wel op feiten is gebaseerd.

Jeroen 19/12/2007 12:56:18

ecologisch
Heel Goed

Hallo Mijke,
Natuurlijk is het niet de bedoeling je
hele huis hiermee te verwarmen, dat zou veel te duur zijn.
Maar in kamers waar je bijna nooit komt, een logeer of kinder kamer b.v., past hij heel goed.
Mensen die normaal genomen met een elektra kachel bij stoken moeten vooral deze aanschaffen want het verbruik is maar 425 watt waar een andere elektra radiator 2400 tot 3500 watt verbruikt, dat scheelt dus nogal .
Deze hangt zo dicht op de muur dat hij nauwlijks opvalt en hij is te schilderen of te behangen want hij werkt met stralings warmte.
Ze worden in Zuid-Afrika gemaakt en ze steunen met de opbrengst aids patienten.Dat helpt ook weer een beetje.

vriendelijke groet rob

rob bos 19/12/2007 10:28:59

sterOffsterOnsterOnsterOn
Goed

Misschien gebruikt een normale cv wel meer dan 425 W, maar daar verwarm je dan ook je hele huis mee (in combinatie met het gas natuurlijk). Om een heel huis te verwarmen heb je zo meer dan 10 panelen nodig. Ik ben wel erg geïnteresseerd, maar vraag me wel af hoe milieuvriendelijk het echt is. Kennen jullie sites waar dit wordt uitgerekend?

Mijke 18/12/2007 20:59:59

ecologisch
Heel Goed

Dit verwarmingspaneel is veel zuiniger dan een "normale" elekrische verwarming en verbruikt 50% minder energie.

Een Econoheat paneel is het meest zuinige verwarmingssysteem dat momenteel verkrijgbaar is. De panelen verbruiken zeer weinig elektriciteit (260watt of 425 watt. Ventilatorkachels en radiatoren gebruiken daar een veelvoud van. De aanjager van een gemiddelde CV verbruikt alleen al meer dan de 425 Watt van een Econoheat paneel.

Verder is het niet altijd mogelijk een cv aan te leggen, denk hierbij aan zolderkamers, wooncarvans, of tijdelijke woningen. In dat geval is het econoheat verwarmingpaneel dus de ideale oplossing.


eco-logisch 06/11/2007 11:28:24

sterOffsterOffsterOffsterOn
Slecht

Complimenten voor de nieuwe website. Wel vraag ik me af of dit product op de website thuis hoort. De CO2-uitstoot bij verwarming op elektra is circa 2,5 keer hoger dan bij verwarming op aardgas en ook de energiekosten zijn 150% hoger. Niet echt energiebesparend dus.

Bart van den Bosch 05/11/2007 23:27:54

Verstuur dit artikel als e-mail of deel het op je sociale netwerk


Uw E-mail adres:
E-mail adres ontvanger:
Persoonlijk bericht:
[Administrator] Niet invullen:
Anti spam, deze regel niet invullen!